۰ نفر

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌و گو با اقتصاد‌آنلاین مطرح کرد:

تقاضای کاذب ارز افزایش یافته است/ ارز4200 تومانی فقط به کالاهای اساسی داده شود

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸
کد خبر: 280914
تقاضای کاذب ارز افزایش یافته است/ ارز4200 تومانی فقط به کالاهای اساسی داده شود

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که در پی سیاست‌های اخیر دولت، عطش تقاضای کاذب ارز افزایش یافته است، تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر آماده‌ی سیاست تک نرخی کردن ارز نبود.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ حسین سلاح ورزی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین اظهار کرد: بخشی از نابسامانی‌های اخیر اقتصادی به دلیل جو روانی و بخشی به دلیل سوء تدبیر دولت اتفاق افتاده است.

او تاکید کرد: سیاست سرکوب نرخ ارز به جای مدیریت آن، قاچاق تلقی کردن خرید و فروش ارز و یا تعیین قیمت دستوری برای ارز باعث افزایش تقاضای کاذب برای ارز و التهابات بازار شده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران درخصوص پافشاری و اصرار دولت در تک نرخی ماندن ارز بیان کرد: این پافشاری از نظر من درست نیست و درواقع اصرار بر نرخ غیر واقعی منجر به اتفاقات اخیر در اقتصاد شده است کما این‌که قیمت دلار تابع شرایط بازار بوده و باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

سلاح ورزی با اشاره به سیاسی شدن مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: میخکوب کردن قیمت ارز و اصرار بیهوده در قیمت گذاری به نوعی سیاسی کردن مسائل اقتصادی است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که اقتصاد کشور در سال‌های گذشته آمادگی بیشتری برای تک نرخی کردن ارز داشت، اضافه کرد: یکی از ایراداتی که به بانک مرکزی وارد شده این است که حدود 4 سال با وجود شرایط اقتصادی مناسب و تعادل نرخ ارز، وعده تک نرخی کردن ارز را می‌داد اما در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی این کار مناسب نبود.

سلاح ورزی افزود: تامین نیاز ارزی همه بخش های جامعه لازم و ضروری نیست و تنها باید ارز دولتی به کالاهای اساسی تعلق بگیرد و سایر بخش‌ها نیاز خود را در بازار آزاد تامین کنند.