۰ نفر

علی لاریجانی در جمع خبرنگاران؛

وضعیت فعلی به همگرایی نیاز دارد/ وجود نقدینگی زیاد یکی از اشکالات اقتصاد کشور

۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 280671
وضعیت فعلی به همگرایی نیاز دارد/ وجود نقدینگی زیاد یکی از اشکالات اقتصاد کشور

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه وضعیت فعلی کشور به خصوص در بعد اقتصادی به همگرایی بیشتر احتیاج دارد، گفت: اصلاحاتی از نظر نوع پرداختن به مسائل اقتصادی باید در نظر گرفته شود که پیشنهاداتی در این باره مطرح شد که اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران و در توضیح جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی وضعیت اقتصادی و گرانی‌های اخیر و نوسانات بازار ارز گفت: شیطنت‌های آمریکا در کنار برخی از اشکالات درونی اقتصادی کشور وضعیت فعلی را رقم زده است که امیدواریم با این جلسات بتوانیم فکر عمیق‌تری برای بهبود شرایط کشور پیدا کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه نگرانی‌هایی در کشور به دلیل وضعیت اقتصادی و تفاوت‌های لحاظ شده در قیمت‌ها ایجاد شده بود، اظهار داشت: به همین دلیل لازم بود بین دولت و مجلس بحث جدی در این باره صورت گیرد و معاون اول رییس جمهور و وزرای مربوطه در مجلس حضور پیدا کردند و بحث های مفصلی درباره شرایط کشور و دلایل بروز آن و سازوکارهای جدید اندیشیده شده برای مسائل اقتصادی مطرح شد. نمایندگان و روسای کمیسیون‌ها نیز توضیحاتی را ارائه و ایده‌های خود را بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاحاتی از نظر نوع پرداختن به مسائل اقتصادی باید در نظر گرفته شود که پیشنهاداتی در این باره مطرح شد که اعلام خواهد شد و این جلسات استمرار پیدا خواهد کرد.

رییس مجلس با اشاره به اینکه شیطنت‌های آمریکا در بروز وضعیت اقتصادی اخیر دخیل است، اظهار داشت: برخی اشکالات درونی اقتصادی کشور همچون نقدینگی زیاد نیز باعث وضعیت اقتصادی فعلی شده که باید روی آن کار جدی‌تر شود تا نقدینگی به سمت جاهایی که ثروت‌زا و تولیدزا است، سوق پیدا کند.

لاریجانی در ادامه افزود: در این جلسه بحث‌هایی از نظر نوع نیازهای دولت از لحاظ شرایط فعلی صورت گرفت و پیشنهاداتی ارائه شد اما مهم آن است که ما در وضعیت فعلی به همگرایی بیشتر بین افراد و صاحب‌نظران نیاز داریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز سازوکار مدیریتی را طراحی کردند که قوای مختلف کشور در آن حضور داشته و با هم تصمیم می‌گیرند که ضوابطی گذاشته شود و امیدواریم با این جلسات بتوانیم با فکر عمیق‌تر برای بهبود شرایط کشور پیدا کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع دیدار با مقام معظم رهبری در خصوص FATF گفت: تاکنون با رهبری دیداری در این رابطه نداشته ام.