۰ نفر

یک مقام مسئول؛

کارمندان پیمانی رسمی می‌شوند

۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۸
کد خبر: 280487
کارمندان پیمانی رسمی می‌شوند

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی گفت: تمام افرادی که شرایط احراز تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی را داشته باشند می­ توانند تبدیل وضعیت شوند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید صدرالدین صدری نوش آبادی اظهار داشت: دو نوع استخدام در قانون مدیریت پیش بینی شده است که نوع اول آن استخدام رسمی و نوع دوم آن پیمانی است.

وی افزود: استخدام رسمی برای مشاغل حاکمیتی در دستگاه های دولتی پیش بینی شده که در ابلاغیه جدید سازمان اداری و استخدامی کشور پیش بینی شده تحت شرایطی کارمندان پیمانی هم بتوانند به استخدام رسمی تبدیل وضعیت شوند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی اول شرط تبدیل وضعیت این است که شغل فرد حتما از مشاغل حاکمیتی باشد. همچنین باید حداقل ۵ سال از استخدام پیمانی فرد گذشته باشد. شرط دیگر استخدام فرد به صورت پیمانی از طریق آزمون ­های استخدامی است. یعنی کسانی که استخدام پیمانی آنها از طریق آزمون نبوده نمی­توانند از این طریق تغییر وضعیت دهند.

صدری تصریح کرد: شرط دیگر متوسط امتیازات ارزشیابی کارمند پیمانی در سه سال ماقبل تبدیل وضعیت به استخدام رسمی است و فرد باید ۸۰ درصد امتیاز ارزشیابی را به دست آورده باشد.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: یکی دیگر از شروط تبدیل وضعیت کارمندان پیمانی به رسمی نداشتن محکومیت از نوع آنچه در قانون رسیدگی به تخلفات اداری پیش بینی شده است، می­باشد.

وی خاطر نشان کرد: پس از حصول شروط گفته شده و سنجش شایستگی ­های فرد، دستگاههای اجرایی می­توانند با کسب اجازه از سازمان اداری و اتخدامی کشور برای تبدیل وضعیت کارمندان خود اقدام کنند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: از زمان ابلاغ دستورالعمل صادر شده همه دستگاهها می­توانند با کسب مجوز از این سازمان برای تبدیل وضعیت کارمندان خود اقدام کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.