۰ نفر

کرباسیان بر مذاکره با مقامات اوبر بانک اتریش تاکید کرد

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۴۱
کد خبر: 280145
کرباسیان بر مذاکره با مقامات اوبر بانک اتریش تاکید کرد

وزیر اقتصاد و دارایی ایران که به وین پایتخت اتریش سفرکرده، اظهار کرد که درباره آینده همکاری‌های بانکی اوبر با ایران رایزنی خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مسعود کرباسیان پس از پایان اجلاس وزرای صندوق توسعه بین‌الملل اوپک درباره برخی شایعات در زمینه آینده همکاریهای اوبر بانک با ایران گفت: خبری درباره تعلیق این همکاری دریافت نکرده‌ام؛ در این رابطه فردا ( جمعه) با مقامات این بانک مذاکره خواهم کرد.
وی ادامه داد: بخشی از خط اعتباری که بایستی مورد استفاده قرار بگیرد در جریان است و آن‌ها (بانک اوبر) اعلام نکرده‌اند که این همکاری تعلیق شده باشد. این همکاری البته زمان برده است اما پیامی مبنی بر تعلیق خط اعتباری دریافت نکردیم.
وزیر اقتصاد و دارایی گفت که فردا با وزیران و مسئولان اتریش در این زمینه مذاکره خواهد کرد. 
کرباسیان همچنین درباره ملاقات‌های دوجانبه در حاشیه اجلاس گفت: دیروز جلسه خوبی با معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی اسلواکی داشتیم.
او تأکید کرد گه پراگ به حفظ برجام متعهد است، همکاری‌های خود با ایران را ادامه می‌دهد و قرار شد به‌عنوان عضو اتحادیه اروپا این مذاکرات را با اتحادیه به‌ویژه در زمینهٔ مسائل بانکی، سرمایه‌گذاری و نفتی دنبال کند. 
وی اضافه کرد که در کمیسیون مشترکی که در تهران برگزار می شود، مسایل مختلف همکاری های دوجانبه دنبال خواهد شد.
کرباسیان دیروز به‌منظور شرکت در سی و نهمین اجلاس وزرای صندوق توسعه بین‌المللی اوپک وارد وین پایتخت اتریش شد. 
'بیژن نامدار زنگنه' وزیر نفت کشورمان نیز به‌منظور شرکت در هفتمین سمینار بین‌المللی و یک‌صد و هفتاد و چهارمین نشست اوپک به وین سفرکرده است. 
زنگنه دیروز در اولین روز برگزاری این سمینار، طی سخنانی بر سیاست‌زدایی بازار نفت تأکید کرد و توجه به این مساله را لازمه برقراری ثبات در بازار نفت به سود تولیدکننده و مصرف‌کننده توصیف کرد.
او فردا در یکصد و هفتاد و چهارمین نشست اوپک شرکت خواهد کرد.