۰ نفر

صالحی: فروپاشی برجام آسیب جبران نا‌پذیری برای جامعه جهانی است

۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۳
کد خبر: 280028
 صالحی: فروپاشی برجام آسیب جبران نا‌پذیری برای جامعه جهانی است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه پایبندی به تعهدات بین المللی صرفا در یک ساز و کار متقابل امکان پذیر است، گفت: فروپاشی برجام آسیب جبران نا‌پذیری برای جامعه جهانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه سفر خود به نروژ با خانم اینه اریکسن سوریده وزیر امور خارجه نروژ دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه نروژ در این دیدار با تشریح مواضع کشورش در قبال برجام اعلام داشت نروژ در کنار اتحادیه اروپا قویا از استمرار برجام و حق برخورداری ایران از منافع آن حمایت کرده و در این رابطه تلاش می کند.

در این دیدار صالحی ضمن قدردانی از حمایت های نروژ از برجام و روابط خوب دوجانبه، به اهمیت دریافت نتایج ملموس ملت ایران از حمایت های سیاسی و اقتصادی اروپا از برجام تاکید کرد.

صالحی با انتقاد از واکنش شتابزده بعضی از شرکتهای اروپایی نسبت به خروج آمریکا از برجام، سیاستهای آمریکا را محکوم به شکست دانست و فروپاشی برجام را آسیبی جبران ناپذیر برای جامعه جهانی برشمرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان حفظ احترام به شئونات ملت ایران را در رأس نظام تصمیم گیری در سیاست خارجی کشور برشمرد و تاکید داشت که پایبندی به تعهدات بین المللی صرفا در یک ساز و کار متقابل امکان پذیر می باشد.

صالحی همچنین یادآور شد که اعتماد سازی مهم و ضروری بوده اما مستلزم اقدام به هنگام و موثر طرفین می باشد و امیدواریم اروپا با درک حساسیت شرایط به اجرای تعهداتش در زمان مورد انتظار اقدام نماید.

وزیر خارجه نروژ نیز حمایت کشورش از برجام را بسیار جدی توصیف نمود و خروج از آن را دارای تبعات سنگین برای ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه، رژیم منع اشاعه و گسترش سلاح‌های هسته‌ای و بی اعتبار شدن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست و ابراز امیدواری کرد که حفظ برجام بتواند به عنوان تسهیل کننده حل مناقشات منطقه ای عمل نماید.