۰ نفر

جدیدترین آمار از فرودگاه‌ها در اردیبهشت ۹۷

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۳۳
کد خبر: 279512
جدیدترین آمار از فرودگاه‌ها در اردیبهشت ۹۷

شرکت فرودگاه‌ها آخرین وضعیت سهم فرودگاه‌های ایران در آمار پروازهای اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ را اعلام کرده که بر این اساس همچنان فرودگاه مهرآباد تهران بیشترین عملکرد را د اشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این فرودگاه که بیش از ۱۵ میلیون مسافر را در طول سال جابه‌جا می‌کند، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ نیز بیش از ۳۰ درصد پروازهای ایران را انجام داده است. پس از این فرودگاه، فرودگاه مشهد با حدود ۱۳.۷ درصد در رتبه بعدی قرار دارد و رده سوم نیز به فرودگاه امام خمینی با ۱۰.۵ درصد از پروازها رسیده است.

به این ترتیب مانند عملکرد ماه‌های گذشته این سه فرودگاه در کنار هم نزدیک به نیمی از پروازهای کل کشور را انجام داده‌اند. پس از سه فرودگاه ذکر شده فرودگاه شیراز با ۷.۹ درصد، فرودگاه اصفهان با ۵.۱ درصد و فرودگاه اهواز با ۴.۹ درصد در رده‌های بعدی فرودگاه‌های فعال ایران قرار دارند.

در بین فرودگاه‌هایی که اداره آنها در اختیار شرکت فرودگاه‌ها نیست نیز فرودگاه کیش با حدود ۴.۶ درصد بیشترین فعالیت را به خود اختصاص داده است.

در میان فرودگاه‌هایی که کمترین فعالیت را داشته‌اند، دو فرودگاه شهرکرد و ایرانشهر با حدود ۰.۱ درصد پرواز کم ترافیک ترین فرودگاه‌ها بوده‌اند و پس از آنها فرودگاه‌های نوشهر، بیرجند، ایلام و ماهشهر قرار دارند. در میان مراکز استان نیز فرودگاه اردبیل با ۰.۵ درصد و فرودگاه ساری با ۰.۷ درصد سهم پرواز کم ترافیک‌ترین فرودگاه‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

آمار ارائه شده نشان از آن دارد که همچنان اصلی‌ترین بار ترافیکی فرودگاهی کشور در مهرآباد قرار دارد.

این فرودگاه که چند سال قبل با توجه به قرار گرفتن در مرکز شهر تهران صحبت از تعطیلی‌اش مطرح شده بود، نه تنها به توقف پرواز نرسید که در ماه‌های گذشته رشد عملکرد نیز داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اخیرا در پاسخ اعلام کرد که فرودگاه مهرآباد تعطیل نمی‌شود، اما این شرکت به دنبال آن است که با افزایش توان رقابتی فرودگاه امام خمینی انتخاب شرکت‌های هواپیمایی  در این حوزه را متنوع کند.

گران شدن هزینه خدمات فرودگاهی برای ایرلاین‌ها یکی از گزینه‌های شرکت فرودگاه‌ها در این زمینه خواهد بود.