۰ نفر

خبر خوش برای رانندگان بازنشسته

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۶:۱۴
کد خبر: 279505
خبر خوش برای رانندگان بازنشسته

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با هماهنگی مسئولان سازمان بیمه تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی رانندگان تا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، داریوش امانی از حل مشکل در پرداخت 50 درصد حق بیمه رانندگان از سوی دولت خبر داد و گفت: با هماهنگی مسئولان سازمان بیمه تامین اجتماعی حقوق بازنشستگی رانندگان تا یک میلیون و هفتصد هزار تومان افزایش یافت.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام این خبر افزود: یکی از مطالبات رانندگان پرداخت داوطلبانه حق بیمه بیشتر برای افزایش حقوق بازنشستگی بود که با پذیرش بیمه تامین اجتماعی و ارتقا ضریب،حقوق بازنشستگی رانندگان از یک میلیون و سیصد هزار تومان به یک میلیون و هفتصد هزار تومان افزایش یافت و پیگیری برای افزایش بیشتر همچنان ادامه دارد.

وی اضافه دریافتی حق کمیسیون از رانندگان را به عنوان یکی دیگر از مشکلات اصلی این قشر برشمرد و تصریح کرد: کارگروه ویژه ای تشکیل و در بخشنامه ای به استان ها تاکید شده است از زمان کشف تا برخورد با تخلف از 3 هفته نباید طولانی تر شود.

وی به حضور تیم های کنترل نامحسوس در پایانه اکبر آباد از هفته گذشته اشاره کرد و افزود: به وضع 15 شرکت در محل رسیدگی شد که حدود 5 شرکت بعلت محرز شدن ارتکاب تخلف اضافه دریافتی تعطیل می شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تامین قطعات و لاستیک مورد نیاز رانندگان نیز گفت: با قول مساعد وزارت صنعت، معدن وتجارت و برگزاری جلساتی با تولیدکنندگان داخلی قرار بود لاستیک در غرفه هایی که بصورت رایگان در پایانه ها اختصاص می یابد با قیمت مصوب کارخانه بین رانندگان توزیع شود اما این موضوع هنوز محقق نشده است که امیدواریم سریعتر عملیاتی شود.

امانی درخصوص تامین قطعات هم افزود: در صورت عدم تولید در داخل و نیاز به واردات مقرر شده بود ازجانب انجمن های صنفی و کانون رانندگان بصورت مستقیم و با ارز دولتی وارد شود که این موضوع در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با برخط شدن بارنامه در صدد هستیم تخلفات پرداختی رانندگان را بصورت ریشه ای برطرف کنیم و تا 45 روز آینده اطلاعات کامل بارنامه و مبلغ کرایه خالص روی گوشی تلفن همراه رانندگان ارسال می شود تا در صورت هرگونه اجحافی راننده حق شکایت داشته باشد.

امانی سیستمی شدن پرداخت و صدور صورتحساب برای رانندگان و دسترسی به اطلاعات مالی شرکت ها را از دیگر برنامه های کنترلی سازمان راهداری در این زمینه برشمرد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص نوبت مجازی و اعلان بار نیز تصریح کرد: این سامانه ها بنابر درخواست رانندگان در بندر امام و بندر عباس اعمال شده اما اشکلاتی نیز دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم و در صورت نیاز در دیگر استانها در کمیته مربوطه در سازمان بررسی و اجرایی می شود.