۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

کوتاهی دولت و مجلس در نظارت بر بازار/ تصمیم‌های خلق‌الساعه التهاب ایجاد کرده است

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۱۳
کد خبر: 279358
کوتاهی دولت و مجلس در نظارت بر بازار/ تصمیم‌های خلق‌الساعه التهاب ایجاد کرده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گرانی اخیر کالاهای مورد نیاز مردم و افزایش بی‌رویه قیمت ارز و سکه و طلا را نشان‌دهنده سوء مدیریت و کوتاهی مسئولان دولتی و کاهش شدید میزان نظارت مجلس دانست.

اقتصادآنلاین – المیرا اکرمی؛ سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین گفت: متاسفانه این روزها اقلام اساسی سفره مردم و آنچه که مورد نیاز مردم است، افزایش قیمت داشته و در ماه رمضان خانواده هایی به نمایندگان مجلس مراجعه می کردند که به دلیل گرانی حتی نتوانسته بودند یک کیلو گوشت خریداری کنند. این در حالی است که در ماه رمضان در سایه فقدان نظارت، قیمت گوشت یک مرتبه قیمت به 60 تا 70 هزار تومان رسید.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در گذشته در دو مقطع زمانی یعنی ماه رمضان و اواخر سال شاهد افزایش نظارت ها بر بازار بودیم، گفت: به رغم اینکه پس از گرانی شدید کالاهای مورد نیاز و اساسی، مسئولان به مردم قول دادند که نظارت جدی و شبانه روزی داشته باشند، اما متاسفانه تاکنون شاهد این نظارت نبوده ایم و همواره این نظارت ضعیف تر شده و کار به جایی رسیده که هر کسی هر جوری بتواند کالاها و اقلام مورد نیاز مردم را می فروشد و حتی گاهی اوقات قیمت یک کالا در دو مغازه کنار هم تفاوت چند هزار تومانی دارد.      

وی با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر قیمت طلا و سکه بسیار تعجب آور است، عنوان کرد: قیمت سکه در کمتر از یک ماه از یک میلیون و 500 هزار تومان به 2 میلیون و 500 هزار تومان رسیده که این موضوع ناشی از عدم نظارت بر بازار، سوء مدیریت و کوتاهی مسئولان اقتصادی و حتی مجلس است و متاسفانه مجلس بعد نظارتی خود را رها کرده و به حد صفر رسانده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با تاکید بر اینکه 80 درصد گرانی های اخیر مربوط به مسایل داخلی و حدود 20 درصد آن مربوط به مسایل خارجی و بین المللی است، اظهار داشت: سوء مدیریت و رفتارهای دوگانه و چند گانه برخی از مسئولان موجب گرانی های اخیر شده که نمونه بارز آن کاهش نرخ سود بانکی به 15 درصد و به موازات آن افزایش قیمت ارز و سکه است که موجب خروج سپرده ها از بانک ها و سرازیر شدن آن به سمت بازار ارز و سکه شد. در نتیجه باید گفت در کشورمان چوب تصمیم های خلق الساعه، لحظه ای و بدون مشورت را می خوریم و هر روز مشکلات بیشتری بروز می کند.