۰ نفر

معاون وزیر راه خبر داد:

اختصاص 56میلیارد تومان اعتبار به بزرگراه شهید همت

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 279331
اختصاص 56میلیارد تومان اعتبار به بزرگراه شهید همت

معاون وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که 56 میلیارد تومان برای تکمیل بزرگراه شهید همت اختصاص یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز دوشنبه در بازدید از پروژه در دست ساخت شهید همت در استان البرزافزود: با اختصاص این اعتبار ، انتظار می رود بزرگراه شهید همت تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: در مسیر اجرای این پروژه موانعی مانند واحدهای مسکونی و سایر املاک خصوصی وجود دارد که باید این املاک تملک شود.

خادمی ادامه داد: در 3 ماه گذشته حدود 50 واحدمسکونی در مسیر این پروژه خریداری و تخریب شده است .

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در مجموع پروژه شهید همت 160 میلیارد تومان هزینه دربردارد که 110 میلیارد تومان سهم دولت و 50 میلیارد تومان دیگر سهم سرمایه گذار بخش خصوصی است.

بزرگراه شهید همت به طول حدود 40 کیلومتر، اتصال بین دو کلانشهر تهران و کرج به شمار می رود.

تاکنون حدود 30 کیلومتر از این بزرگراه زیر بار ترافیک رفته و مابقی به علت وجود معارض و کمبود اعتبار احداث آن با مشکلاتی مواجه شد که مسئولان کشوری و استانی رفع این مشکلات را در دستور کار قرار داده اند.

این بزرگراه در شرق کلانشهر کرج به 2 شاخه شمالی و جنوبی تقسیم می شود که بزرگراه شمالی با گذر از مناطق حصار، عظیمیه و باغستان کرج به آزاد راه کرج - قزوین متصل می شود.

اکنون عملیات ساخت بزرگراه شمالی کرج به مسافت 19 کیلومتر و حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است .

بزرگراه جنوبی کرج نیز عملیات اجرایی آن به تازگی آغاز شده که قرار است این بزرگراه با گذر از شهرستان فردیس و جنوب شهرستان کرج به آزاد راه کرج - قزوین متصل شود.