۰ نفر

مدیرعامل دیجی کالا خبر داد:

ایجاد 50هزار کسب‌و کار ایرانی در سال97

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۵
کد خبر: 278386
ایجاد 50هزار کسب‌و کار ایرانی در سال97

دیجی کالا روز گذشته با برگزاری نشست خبری با عنوان "دیجی کالا و حمایت از تولید ملی" برنامه‌ها واقدامات این شرکت در سال جاری را تشریح کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ سعید محمدی، مدیرعامل و موسس دیجی کالا با اشاره به این‌که حمایت از کسب و کارهای ایرانی مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی این شرکت است، افزود: در سال97 بیش از 1500برند ایرانی در دیجی کالا حضور دارند و همچنین در مارکت پلیس این سایت بیش از 11 هزار کسب و کار ایرانی مشغول فعالیت‌‌اند که این عدد به سرعت روبه رشد است.

وی همچنین با تاکید بر این‌که تعداد فروشندگان فعال در سال جاری افزایش چشمگیری پیدا کرده است، گفت: دیجی کالا حدود 50 هزار کسب و کار ایرانی در سال 97 به وجود خواهد آورد.

محمدی اضافه کرد: دیجی کالا در سال پیش رو با ورود به دو حوزه فناوری مالی، مواد غذایی و سایر کالاهای تند مصرف و همچنین راه اندازی باشگاه مشتریان، اعضای جدیدی را به گروه خود اضافه کرده است.

دیجی کالا

او ادامه داد: با اضافه شدن این خدمات و محصولات جدید، گروه دیجی کالا در سال جاری شامل دیجی کالا، دیجی استایل، فیدیبو، دیجی کلاب، دیجی پی و دیجی کالا نکست خواهد بود.

مدیر عامل دیجی کالا با اشاره به اینکه این شرکت امسال رویای کشاورز ایرانی را محقق خواهد کرد، افزود: دیجی کالا در سال جاری با اضافه کردن مواد غذایی تازه به گروه مواد غذایی خشک و مواد بهداشتی، این گروه را تکمیل خواهد کرد.

محمدی با تاکید بر این موضوع که در ایران تنها 20 درصد از بهای موادغذایی و کشاورزی برای باغدار و 80 درصد قیمت آن کالا در زنجیره توزیع پخش می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای این طرح محقق شدن رویای کشاورز، باغدار و دامدار ایرانی با عرضه مستقیم، بی‌واسطه و سریع محصولات خود به دست مصرف کننده نهایی است.

وی افزود: وعده این را می‌دهیم که از اواخر تابستان سال جاری این محصول (مواد غذایی و کالاهای تند مصرف) به سبد کالای دیجی کالا با قیمت رقابتی اضافه خواهد شد.

حمید محمدی یکی دیگر از مدیران عامل و موسسان دیجی کالا نیز در این نشست با اشاره به این که سهم کالاهای ایرانی در میزان فروش این سایت تا سال 94 بسیار ناچیز بوده است، عنوان کرد: سهم فروش محصولات ایرانی در سایت دیجی کالا در سال 94 (35درصد)، سال 95 (37درصد)، سال 96 (47درصد) و در سال 97 حدود 52 درصد پیش بینی می‌شود.

مدیرعامل دیجی کالا از ادغام استارت آپ "هما پی" در دی جی کالا و راه‌اندازی دیجی پی خبر داد و گفت: این کار در راستای سیاست حمایت از استارت آپ‌های موفق و ورود دیجی کالا به حوزه‌های گوناگون تکنولوژی صورت گرفته و در سال جاری، دی جی کالا با برند جدید "دیجی پی" به طور رسمی وارد حوزه فین تک خواهد شد.

وی همچنین درباره باشگاه مشتریان دیجی کالا و برنامه‌های این شرکت برای حمایت از تولید ملی و برندهای ایرانی، توضیح داد: دیجی کلاب و یا باشگاه مشتریان دیجی کالا با هدف قدردانی، تشویق و ارائه تسهیلات و تخفیف‌های بیشتر به مشتریان وفادار دیجی کالا طراحی شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی، جشنواره‌ها و خدمات ویژه‌ای برای حمایت از کالاهای ایرانی و ارتقای فرهنگ خرید کالای با کیفیت ایرانی طراحی شده است.

سهیل مقدم معاون تکنولوژی دیجی کالا نیز در این میان "پلتفرم سوپرنوا" را به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای تکنولوژیک در دیجی کالا معرفی و عنوان کرد : "سوپرنوا"، زیرساختی برای میزبانی از 100 هزار کسب و کار ایرانی و 200 میلیون کاربر در منطقه ایجاد کرده است که کیفیت کاربری دیجی کالا را به سطح استانداردهای جهانی ارتقا خواهد داد.

مجید قاسمی مدیر عامل سرویس فیدیبو در دیجی کالا با معرفی قسمت جدیدی به نام "فیدیبو پلاس" در این شرکت، اظهار کرد: در سرویس اشتراک زمانی کتاب "فیدیبوپلاس"، کاربران فیدیبو امکان خرید طرح‌های ماهانه یا سازمانی دارند.

او ادامه داد: در طرح فیدیبو پلاس ماهانه، کاربر با پرداخت حق عضویت امکان استفاده از تمامی کتاب‌های موجود در آن طرح را دارد و همچنین در طرح فیدیبو پلاس سازمانی، سازمان‌ها می‌توانند با پرداخت حق عضویت برای اعضای سازمان خود، طرح اشتراکی با کتاب‌های خاص فعال کنند.