۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین:

جو روانی قبل از تحریم اقتصاد را ملتهب کرد/ افزایش قیمت در بسیاری از بازارها بی‌منطق است

۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷
کد خبر: 278076
جو روانی قبل از تحریم اقتصاد را ملتهب کرد/ افزایش قیمت در بسیاری از بازارها بی‌منطق است

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به جو روانی موجود در بازار مبنی بر بازگشت تحریم‌ها علیه ایران، تصریح کرد: در حال حاضر نوسانات و افزایش قیمت در بازارها بیشتر به دلیل ذهنیت مردم از شرایط بعد از تحریم است.

اقتصاد آنلاین- فاطمه اکبرخانی؛ علیرضا کدیور در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر این‌که اگر ایران مجددا تحریم شود بازارها بر اساس شرایط آن دوره خود را اصلاح خواهند کرد، افزود: بخشی از آثار تحریم قبل از وقوع آن تاثیر خود را در بازارهای ایران گذاشته است.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت در بسیاری از بازارها بی‌منطق است، خاطرنشان کرد: تصوری که در حال حاضر از شرایط تحریم در کشور ما وجود دارد این است که به شرایط قبل برجام و یا حتی بد تر از آن برمی‌گردیم و اکثر بازارها مثل خودرو، مسکن، طلا و ارز تا حد زیادی خود را با این ذهنیت وفق داده اند به همین دلیل شاهد افزایش بی رویه قیمت هستیم.

این کارشناس با اشاره به افزایش تورم با توجه به بازگشت تحریم‌ها اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاده، بدون شک در سال جاری تورم صعودی خواهد شد و دولت نیز در این زمینه سیاست‌گذاری متفاوتی در پیش خواهد گرفت.

کدیور اضافه کرد: قدرت خرید و سبد مصرفی خانوار به طور حتم کاهش خواهد یافت و شرایط اقتصادی مردم نمایانگر تورم واقعی است.