۰ نفر

نقوی حسینی: برجام تا 2ماه دیگر تعیین تکلیف می‌شود

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸
کد خبر: 277826
نقوی حسینی: برجام تا 2ماه دیگر تعیین تکلیف می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تکلیف نهایی برجام تا دو ماه آینده با مذاکره با اروپاییان مشخص می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، سید حسین نقوی‌حسینی اظهار کرد: پیوستن به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) موجب خودتحریمی و ایجاد محرومیت برای ایران می‌شود.

وی بیان کرد: عضویت در FATF در صورت وجود برجام معنا پیدا می‌کند و اگر برجامی نباشد دیگر عضویت ایران در اعمال تحریم‌های بانکی و مالی تأثیری ندارد و تنها موجب محدودیت‌های بیشتر است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به مباحث مطرح شده تا تعیین تکلیف نهایی برجام نیازی به پیوستن به CFT و ایجاد محدودیت برای ایران وجود نداشت، بنابراین این طرح دو ماه مسکوت ماند.

وی با بیان اینکه تکلیف نهایی برجام تا دو ماه آینده با مذاکره با اروپاییان مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: البته مجلس در صورت باقی ماندن برجام هم قطعاً به پیوستن به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم رأی مثبت نمی‌دهد و این امر بعد از تعیین تکلیف برجام دوباره باید بررسی شود.

نقوی‌حسینی در پایان با بیان اینکه امیدی به رسیدن توافق با اروپاییان ندارم، متذکر شد: خروج یک به یک شرکت‌های اروپایی از ایران نشان داد که آنها توانایی دادن ضمانت اجرایی به ایران را ندارند.