۰ نفر

اقدام آمریکا در انتقال سفارت نشان‌دهنده حمایتش از اسرائیل است

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۲
کد خبر: 276904
اقدام آمریکا در انتقال سفارت نشان‌دهنده حمایتش از اسرائیل است

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)با بیان این‌که «ملت فلسطین تاکید دارد قدس پایتخت ابدی فلسطین است» گفت: راهپیمایی‌های بازگشت مرحله جدیدی از مقاومت ملت فلسطین است و پیام روشنی برای جهانیان دارد که شکستن حصر و از بین بردن مرزهای ساختگی حق مردم فلسطین است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خالد قدومی درباره این‌که با توجه به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس، مسلمانان و کشورهای اسلامی چه پیامی را می‌توانند در راهپیمایی روز قدس منتقل کنند، گفت: روز جهانی قدس امسال با مناسبت‌های زیادی مصادف است؛ از جمله سالروز اشغال قدس که روز پنجم ژوئن است، همچنین تصمیم خصمانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس. بنابراین روز جهانی قدس امسال در کشورهای مختلف در مقابل ظلم و ستم صهیونیستی-آمریکایی متفاوت خواهد بود.

وی افزود: دولت آمریکا هیچ احترامی برای قوانین بین المللی قائل نیست و با تصمیمی که اتخاذ کرد نشان داد به قوانین دیپلماتیک احترام نمی‌گذارد و خارج از چارچوب و عرف دیپلماسی رفتار می‌کند و در واقع این تصمیم نشان‌دهنده چهره واقعی دولت آمریکا و حمایت آن از اسرائیل است.

نماینده جنبش حماس در تهران تاکید کرد: آمریکا چه بخواهد، چه نخواهد، چه بداند و چه نداند موضع خصمانه علیه ملت فلسطین اتخاذ کرده و ملت فلسطین امروز از طریق راهپیمایی‌های بازگشت با این تصمیم مخالفت کرده و این مساله را که به معامله قرن معروف است رد می‌کنند و همچنین این اتفاق یادمان دردناک اشغال قدس را احیا کرد.

قدومی تصریح کرد: ملت فلسطین بر حقوق قانونی خود در قدس شرقی و غربی تاکید دارد و به همه جهان می‌گوید که قدس تنها پایتخت ابدی فلسطین است و رژیم صهیونیستی هیچ جایی در خاک فلسطین ندارد، روز جهانی قدس فرصتی است که هر ساله به منظور احیای مساله فلسطین تکرار می‌شود و امسال با فعالیت‌ها و اتفاقات متفاوتی مصادف است و از خداوند می‌خواهیم که ملت ما را حفظ کند، زیرا رژیم صهیونیستی، انسانی و شرافت‌مندانه رفتار نمی‌کند و او دشمنی است که به وحشی‌گری معروف است، ما مقاوم خواهیم ماند و در این جمعه اقدامات و فعالیت‌های متفاوتی در فلسطین خواهیم داشت.

وی درباره این‌که مبارزه ملت فلسطین با عنوان راهپیمایی‌های بازگشت در شرایط فعلی تا چه اندازه راه‌حل و رویکرد موثری است، گفت: این مرحله جدیدی از مقاومت ملت فلسطین است که مقاومت‌های متفاوتی در مقابل رژیم صهیونیستی داشته، همه جهان شاهد این بودند که راهپیمایی ملت فلسطین مسالمت آمیز بوده و خواستار تحقق حقوق اساسی است، اهداف سیاسی روشنی دارد و مخالف حصار تحمیل شده بر ملت فلسطین است، مخالف مرزهای ساختگی که رژیم صهیونیستی آن را تحمیل کرد و می‌خواهد آن را در جامعه بین المللی ترویج کند، است. این مرزها غیرقانونی است و ما آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان این‌که «راهپیمایی‌ها بر حق ملت فلسطین برای بازگشت تاکید دارد» گفت: برخی از دولت‌ها مانند آمریکا کمک‌های خود به سازمان آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) را متوقف کرده و اقدامات برخی از بخش‌های این سازمان، پناهندگان فلسطین در لبنان و غزه را مشغول خود کرده است، بنابراین امروز این راهپیمایی‌ها با امنیت تمام و به طور مسالمت‌آمیز پیام روشنی برای جهانیان دارد و آن حق مردم فلسطین برای بازگشت و شکستن حصر و همچنین از بین بردن این مرزهای ساختگی است.

قدومی اظهار کرد: اما در مقابل ما شاهد وحشی‌گری رژیم صهیونیستی هستیم، زیرا در مدت یک ماه ونیم و یا تقریبا دو ماه ۱۱۵فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۳۰ هزار نفر  را زخمی کردند که بیشتر آن‌ها قطع عضو شدند. متاسفانه بیشتر افرادی که زخمی و شهید شدند از کودکان بودند.

وی در پایان بیان کرد: اما این اتفاقات فشارهای زیادی بر روی رژیم صهیونیستی آورد و این رژیم از بسیاری از طرف‌های بین المللی خواسته است تا این راهپیمایی‌ها را با شکست مواجه کنند زیرا چهره زشت و غیراخلاقی رژیم صهیونیستی را آشکار کرده است.