۰ نفر

دکتر واعظی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

ماموریت دولت به وزارت اطلاعات درباره گزارش دوتابعیتی‌ها

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 275308
ماموریت دولت به وزارت اطلاعات درباره گزارش دوتابعیتی‌ها

رئیس دفتر رئیس جمهور خواهان حضور گسترده و پرشور مردم ایران و سایر کشورهای اسلامی در روز قدس امسال و در محکومیت جنایات صهیونیست ها شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه و در حاشیه نشست هیات دولت به خبرنگاران گفت: در ماههای اخیر شاهد دو موضوع بسیار مهم بودیم. اول اینکه آمریکا سفارتخانه اش را به بیت المقدس منتقل کرد و موضوع دوم به شهادت رساندن شمار زیادی از فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی در ایام اخیر است. به همین دلیل امسال روز قدس باید خیلی پرشورتر از سالهای قبل باشد و مردم در ایران و دیگر کشورهای اسلامی با حضورشان باید این رخدادها را قویا محکوم کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بررسی مطالبات کامیونداران در جلسه دولت گفت: در بخشی از جلسه گزارشی درباره اقداماتی که در این رابطه انجام شده، ارائه گردید. وزیر کار جلسه ای با انجمن های مربوط به کامیونداران داشته و جلسه ای نیز در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین لوازم و قطعات مورد نیاز کامیونداران تشکیل شده و تلاش می شود مساعدت های لازم به این قشر زحمتکش بشود.

دکتر واعظی در پاسخ به این سوال که عده ای از نمایندگان مدعی شده اند که دولت برای کاستن از تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور، لابی فراتر از چارچوب داشته است، اظهار داشت: یک کاری انجام شده که سابقه نداشته و مبنای حقوقی هم ندارد. ما یک نامه ای هم خدمت رئیس مجلس نوشتیم که بالاخره درباره موضوعاتی که در دولت، وزرا متولی آنها هستند، باید از خود وزرا سوال شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین در این نامه گفته ایم، موضوعاتی که یکبار درباره آنها سوال در کمیسیون مطرح شده و از حد نصاب افتاده است، اینکه دوباره با ادبیات دیگری مطرح شود، غیر از اینکه وقت دولتی ها و مجلسی ها را بگیرد، فایده ای ندارد.

دکتر واعظی تصریح کرد: در مجلس گروه محدودی از نمایندگان پیگیر این مساله هستند و برخی نمایندگان نیز چنین طرح هایی را امضا می کنند. این البته حق آنهاست. ما نمی توانیم بگوییم چرا امضا جمع می کنید. در سوی دیگر دولت هم این حق را دارد که با کسانی که اطلاعات درست به  آنها نرسیده ، صحبت کند و اطلاعات لازم را برساند تا امضایشان را پس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: به نظرم هم آنها دارند به وظیفه خودشان عمل می کنند هم ما، ولی فکر می کنم که این یک دور باطل است. این کار درستی نیست و این عده هم وقت مجلس و هم وقت دولت را دارند می گیرند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره مباحث و مصوبات جلسه امروز دولت گفت: امروز بحث مفصلی درباره ساماندهی موضوع مجوزهای صادره برای ته لنجی و کوله بری شد. دولت آن میزان را که مجوز برای آنها از قبل صادر شده، قاچاق نمی داند، اما بالاخره این مساله گاهی از چارچوب خارج شده بود که در جلسه امروز ساماندهی شد تا عزیزانی که در مرز و سواحل کشور از این طریق امرار معاش می کنند، بتوانند از آن بهره مند باشند.

دکتر واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره گزارش منتشر شده در مجلس درباره مدیران دوتابعیتی اظهارداشت: ابتدا باید دوتابعیتی را تعریف کنیم. اگر کسی دو گذرنامه داشته باشد، این یک معنی دارد و اگر کسی کارت اقامت موقت از کشوری داشته باشد، این معنای دیگری دارد و در هیچ جای دنیا دوتابعیتی تلقی نمی شود.

وی افزود: همواره گفته ایم که اگر سند یا فهرستی از مورد یا موارد ادعایی ارائه شود، دولت بلافاصله اقدام خواهد کرد. خودمان هم اگر متوجه چنین مساله ای شویم، فورا اقدام خواهیم کرد. تا الان لیستی داده نشده است. دولت وزارت اطلاعات را هم مامور کرده تا این موضوع را دنبال کند و اگر مدیران دولتی چنین وضعیتی دارند، سریع اقدام شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: گزارش کمیته تحقیق و تفحص را نخواندم، اما تعریف افراد دوتابعیتی با کسانی که از یک کشوری اقامت موقت دارند، نباید مخلوط شود.