۰ نفر

واردات لوازم آرایشی و بهداشتی رسما ۱۱میلیون دلاری شد

۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 274519
واردات لوازم آرایشی و بهداشتی رسما ۱۱میلیون دلاری شد

رقم واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی از ۱۱میلیون دلار در ماه نخست سال جاری گذشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی فروردین ماه سال جاری، در این مدت یک ماهه ۹۸۰ تن لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش بیش از ۱۱ میلیون دلار به ایران وارد شده است. رقم ریالی واردات انجام شده به ایران در این حوزه نیز بیش از ۴۱ میلیارد تومان است.

واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران در این مدت از ۱۳ کشور روسیه سفید، فدراسیون روسیه، ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، انگلستان، امارات متحده عربی، اسپانیا، ترکیه، جمهوری کره و یونان انجام شده است.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران بیش از ۳۰۰۰ تن به ارزش ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است.

به این ترتیب میزان واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی با حدود ۶۶ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴ درصد کاهش داشته است.

نکته جالب در مقایسه ارقام مذکور تفاوت میان وزن واردات و ارزش آن در دو سال است؛ به طوریکه کاهش ۶۶ درصدی وزن واردات تنها ۱۴ درصد از ارزش واردات در این مدت کاسته است؛ به این ترتیب می‌توان به این نتیجه رسید که رقم خرید این محصولات در طول این یک سال با افزایش همراه بوده است.

رقم ۱۱ میلیون دلاری واردات رسمی لوازم آرایشی و بهداشتی در حالی است که گفته می‌شود سالانه بیش از یک میلیارد دلار لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود، اما نکته‌ای که به صورت دقیق به آن اشاره نمی‌شود این است که رقم عنوان شده تنها برای لوازم آرایشی است یا محصولات بهداشتی نظیر شامپو، صابون و ... را نیز دربر می‌گیرد.