۰ نفر

ضرورت توجه به تولید موتورسیکلت برقی

مخالفت لاریجانی با افزایش کارمندان دولت/ هم‌پوشانی بیمه‌ها به مصلحت کشور نیست

۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۱۸
کد خبر: 274049
مخالفت لاریجانی با افزایش کارمندان دولت/  هم‌پوشانی بیمه‌ها به مصلحت کشور نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید بیش از این با افزایش کارمند، بار دولت را اضافه کرد.

علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، امروز جمعه ( ۴خردادماه) در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور، اظهار داشت: برای کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب روستایی می‌توان از روستائیان استفاده کرد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم برخی روستاها حتی برای آسفالته کردن جاده‌های روستایی هزینه‌هایی را تقبل می‌کنند، البته شرایط همه روستاها یکسان نیست و نمی‌توان انتظار کمک از همه روستاها داشت.

وی افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی را قبول دارم، زیرا زیان ده هستند و قیمت گذاری مناسبی برای آب روستایی دیده نشده است، البته در شرایط فعلی روستاها نیز وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند و نمی‌توان به مردم فشار آورد.

لاریجانی خطاب به مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی کشور، گفت: در زمینه راه مناسب برای کسب درآمد برای شرکت آب و فاضلاب روستایی فکر کنید، زیرا تصور اینکه دولت به آب و فاضلاب روستایی کمک کند، غلط است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید بار مالی دولت را افزایش دهیم، بیان کرد: اکنون ۴ و نیم میلیون کارمند دولتی داریم که تعداد زیادی است و نباید این میزان را افزایش دهیم.

لزوم تعیین حریم روستایی گسترده برای تسهیل سکونت مردم در روستاها

لاریجانی همچنین در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن استان قم، اظهار داشت: با توجه به اینکه باید برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا برنامه داشت، بنیاد مسکن می‌تواند با ساز و کار دیگری حریم و محدوده روستایی را گسترده‌تر در نظر بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجه کشاورزی در روستاها کم رنگ شده و صرف کار کشاورزی نمی‌تواند مردم را در روستاها نگه دارد، بیان کرد: تلاش می‌شود چرخه اقتصادی مردم در روستاها فعال شود و جهت تحقق این هدف باید حریم روستایی گسترش یابد تا مردم بیشتری بتوانند در روستاها سکونت داشته باشند.

در این جلسه دکتر لاریجانی برای رفع موانع بنیاد مسکن، با مدیرکل سازمان بازرسی استان قم به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

هم‌پوشانی بیمه‌ها به مصلحت کشور نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در این سفر در دیدار با مدیرکل بیمه سلامت استان قم، اظهار داشت: هم‌پوشانی بیمه‌ها به مصلحت کشور نیست و بیمه‌های درمانی برای جلوگیری از این وضعیت، باید تبادل اطلاعات داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌پوشانی بیمه‌ها هزینه‌ها را نیز افزایش داده است.

تولید موتورسیکلت برقی باید مورد توجه جدی قرار گیرد

لاریجانی در دیدار با مدیرعامل کارخانه تولید موتور سیکلت سیگما، اظهار داشت: باید توجه جدی بر تولید موتور سیکلت برقی داشت تا این محصول به تولید انبوه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برقی شدن موتورسیکلت‌های برقی باید جدی گرفته شود زیرا در زمینه‌هایی مانند کاهش آلودگی هوا می‌تواند موثر باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در تولید موتورسیکلت‌های برقی باید توجه داشت که قیمت مناسبی برای مصرف کننده داشته باشد.

اقدامات فرهنگی مردمی در کانون‌های مساجد اثرگذاری بیشتری دارد

لاریجانی در دیدار با مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد، اظهار داشت: فعالیت مناسب کانون‌های فرهنگی مساجد می‌تواند اقدامی فراگیر و موثر در فرهنگ باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آنجایی که مساجد در دل محلات هستند و به صورت مردمی اداره می‌شوند، می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشند زیرا کار فرهنگی با دستور دولتی تاثیر ندارد.

وی افزود: با توجه به رسانه‌های مختلفی که جوانان در اختیار دارند، تجمع حول محور مساجد موثر خواهد بود، همچنین باید توجه داشت که انتخاب افرادی که ذوق و سلیقه خوبی دارند، بسیار مهم است.

لاریجانی با بیان اینکه آموزش افراد فعال در کانون‌های مساجد بسیار مهم است، ادامه داد: نباید صرفا به آموزش بخش‌های دولتی اکتفا کرد، بلکه باید مردم آموزش ببینند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ائمه جماعات آموزش‌های لازم را ببینند و از روش‌های جدید استفاده کنند، می‌توان جوانان بیشتری را جذب کرد. در فضای مجازی جوانان توانمندی حضور دارند که باید به سمت کارهای فرهنگی آن‌ها را سوق دهیم.

شورای معدن برای رفع موانع پیش روی معادن فعال است

لاریجانی در دیدار با اعضای خانه معدن استان قم اظهار داشت: شورای استانی معدن برای رفع موانع پیش روی معدن فعال است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به معدن توجه جدی داشته باشیم، بیان کرد: فعالیت شورای معدن که تازه آغاز شده می تواند در این زمینه موثر باشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به معادن در استان قم گفت: شورای معدن در کشور موضوع مهمی است و شورای معدن نیز برای اینکه مشکلات معادن را حل کند، آغاز به کار کرده است.

لاریجانی ادامه داد: استان قم حدود ۲۰ میلیون توریست زیارتی دارد که اگر از صنایع استان قم به عنوان سوغاتی خریداری کنند، می تواند رونق خوبی را ایجاد کند. برای مثال لازم است بسته ای تهیه شود تا با قیمت های ارزانتر تابلو فرش، عقیق و صنایع دستی به زائران ارائه شود.