۰ نفر

عربستان و اسرائیل با پشت‌گرمی آمریکا به حملات خود ادامه می‌دهند

۲ خرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۰
کد خبر: 273523
عربستان و اسرائیل با پشت‌گرمی آمریکا به حملات خود ادامه می‌دهند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در بحث عمومی شورای امنیت یکم خرداد با موضوع حمایت از غیرنظامیان در مناقشات مسلحانه، شرکت و سخنرانی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، غلامعلی خوشرو با ابراز تأسف از اینکه غیرنظامیان درصد بالایی از قربانیان درگیریهای مسلحانه را تشکیل می‌دهند، و با استناد به گزارش دبیرکل، گفت: در سال 2017 حداقل 26 هزار غیرنظامی در درگیری‌های افغانستان، عراق، سومالی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری دموکراتیک کنگو و یمن کشته شده‌اند که این تأسف‌بار است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با محکومیت حمله به غیرنظامیان و حمله به نیروهای امدادرسان به غیرنظامیان در فلسطین، افغانستان، یمن، سوریه و میانمار اظهار کرد: دور جدید کشتار شهروندان فلسطینی در غزه به ویژه کودکان و زنان، در حقیقت ادامه همان شیوه جنایتکارانه‌ای است که رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته علیه فلسطینیان به کار گرفته و استمرار این جنایت‌ها در شرایطی است که این رژیم توسط آمریکا از مصونیت کامل در شورای امنیت برخوردار است.

خوشرو همچنین به تجاوز نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن و کشتار هزاران غیرنظامی یمنی به ویژه کودکان و زنان اشاره کرد و گفت: عربستان در این حملات علاوه بر کشتار مردم بی‌گناه، زیرساخت‌های این کشور از جمله بیمارستان‌ها، مدارس، مراکز تولید مواد غذایی را عامدانه هدف قرار می‌دهد. عربستان با محاصره کامل یمن، دسترسی بشردوستانه به مردم یمن را مسدود کرده و وضعیت در یمن را به فاجعه‌بارترین وضعیت انسانی دهه‌های اخیر تبدیل کرده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: این تجاوزات و جنایت‌ها در انظار سازمان ملل و شورای امنیت اتفاق می‌افتد و بدتر اینکه این جنگ غیرانسانی از حمایت کامل نظامی، آموزشی و لجستیکی آمریکا برخوردار است.

خوشرو تاکید کرد: رژیم اسرائیل و رژیم عربستان در شرایطی به حملات خود علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند که به حمایت آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت پشت‌گرم هستند که برای آنها مصونیت فراهم می‌کند.

وی در پایان با اشاره به آلام غیرنظامیان در مناقشات مسلحانه گفت که هیچ کس در جنگ برنده نمی‌شود و جامعه بین‌المللی باید به خاطر جلوگیری از این آلام به مناقشات موجود پایان دهد و مانع بروز مناقشات جدیدی شود که قربانیان آن غیرنظامیان هستند.