۰ نفر

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اعلام کرد:‌

اتمام مهلت حضور 5 ساله بهره‌بردار عوارضی قزوین-زنجان

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 273399
اتمام مهلت حضور 5 ساله بهره‌بردار عوارضی قزوین-زنجان

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اتمام مهلت حضور 5 ساله بهره‌بردار عوارضی قزوین ـ زنجان گفت: متأسفانه در این موضوع دولت دچار کوتاهی شده بود که با پیگیری دستگاه قضا هر 6 ایستگاه عوارضی این آزادراه امروز به دولت تحویل داده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی درخصوص آخرین وضعیت عوارضی آزادراه قزوین ـ زنجان اظهار داشت: امروز با پیگیری‌های انجام شده موضوع عوارضی آزادراه قزوین ـ زنجان به سرانجام می‌رسد که در نوع خود اتفاقی مبارک برای مردم است.

وی بیان داشت: اعتقاد داریم حضور شرکت‌های بهره‌بردار کنونی در عوارض آزادراه قزوین -زنجان غیرقانونی است و پنج سال پیش این شرکت‌ها باید توسط دولت خلع ید می‌شدند که با پیگیری انجام شده موعدی برای تحویل این عوارضی از شرکت‌های بهره‌بردار به دولت تعیین شده که زمان آن امروز یکم خرداد ماه است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تشریح کرد: متاسفانه در این موضوع دولت دچار کوتاهی و تساهل شده بود که بنا به پیگیری دستگاه قضا هر 6 ایستگاه عوارضی آزادراه قزوین - زنجان باید امروز توسط دولت از شرکت‌های بهره‌بردار تحویل گرفته شود.

صادقی نیارکی ضمن اشاره به تلاش‌های بهره‌برداران کنونی این عوارضی برای استمرار حضور غیرقانونی خود عنوان کرد: روز گذشته نیز بهره‌بردار قبلی طی یک جلسه چهار ساعته خواستار حضور حتی برای مدت کوتاه در عوارضی و بهره‌برداری مالی از آن بود، اما بنده به عنوان دادستان پیگیر حقوق مردم هستم و به هیچ عنوان از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد و پاسخ بنده نیز تحویل 6 ایستگاه عوارضی قزوین -زنجان در موعد مقرر به دولت بوده و هست.

وی با بیان اینکه در برابر زیاده‌خواهی‌ها خواهد ایستاد خاطرنشان کرد: دولت نیز باید از فردا پس از تحویل ایستگاه‌های عوارضی، مبلغ عوارض را کاهش داده و نرخ متناسب با دولتی بودن عوارضی را اعلام کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: همچنین دولت موظف است تمام درآمد حاصل از این عوارضی را صرف خود آزادراه کند و این اتفاق امروز عملی خواهد شد و شخصا برای نظارت بر این موضوع سه‌شنبه در آزادراه حضور خواهم یافت.

صادقی نیارکی یادآور شد: این اتفاق الگویی برای مدیریت سایر آزادراه‌ها خواهد بود تا نرخ عوارضی، هزینه‌های آزادراه‌ها و قراردادها مشخص شده و جلوی زیاده‌خواهی و سودجویی‌ها گرفته شود.

گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب قزوین در دی ماه سال گذشته با بیان اینکه در آزادراه قزوین - زنجان برخی نقاط با مشکل تخریب آسفالت و خاموش بودن روشنایی در فواصل طولانی و عدم ترمیم گاردریل‌هایی که در تصادفات تخریب‌شده و مشکلاتی در علائم راهنمایی و رانندگی وجود دارد دریافت عوارض از سوی شرکت مربوطه را ممنوع اعلام کرده بود.

اما چند روزی است که ایستگاه‌های عوارضی در محورهای مختلف و همچنین آزادراه قزوین ـ زنجان و قزوین ـ رشت مبلغ عوارضی را به مقدار حتی 50 درصد طی همین هفته گذشته افزایش داده‌اند.

جالب‌تر اینکه سیدیاسر رایگانی مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی نیز روز گذشته اعلام کرده است، هر گونه افزایش قیمت در هر حوزه‌ای غیرقانونی است و مردم شکایت خود را به اتحادیه‌ها، اصناف و تعزیرات اعلام کنند.

وی در ادامه می‌افزاید: برخوردی که مورد رضایت ماست برخوردی است که مردم به عنوان شاکی وارد شوند و ما را یاری کنند.

آیا شاهد شکایت مردم از پنج سال عوارضی ناحق خواهیم بود؟