۰ نفر

شرکت‌های اروپایی در بزنگاه‌ها از اجرای تعهدات خود سرباز می‌زنند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۳۸
کد خبر: 272910
شرکت‌های اروپایی در بزنگاه‌ها از اجرای تعهدات خود سرباز می‌زنند

عضو کمیسیون صنایع مجلس نهم ، یکی از اشتباهات عمده دولت را اعتماد به آمریکا و سه کشور اروپایی خواند و گفت: اعتمادسازی باید گام به گام صورت می‌گرفت، اما ایران دفعتاً‌ همه تعهداتش را اجرا و دست خود را خالی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس نهم با تأکید بر اینکه سه کشور اروپایی همچون آمریکا، غیر قابل اعتماد برای ادامه برجام هستند،‌گفت:‌ شرکت‌های وابسته به این سه کشور به ویژه توتال و پژو در گذشته و نیز امروز نشان داد‌ه‌اند که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد چرا که در بزنگاه‌ها از اجرای تعهدات خود سرباز می‌زنند.

وی افزود: انگلستان، فرانسه و آلمان صرفا به دنبال منافع خود در برجام هستند و در این مسیر از آمریکا پیروی می‌کنند؛ این سه کشور هیچ تمایز خاص و مثبتی نسبت به آمریکا ندارند که بتوان در ادامه مسیر اجرای برجام به آنها اعتماد کرد.

جراره در ادامه با اشاره به شروط 9 گانه مقام معظم رهبری برای امضای برجام، یکی از اشتباهات عمده دولت را اعتماد به آمریکا و سه کشور اروپایی از ابتدای برجام خواند و گفت: اعتمادسازی ایران باید گام به گام صورت می‌گرفت، اما متأسفانه دولت ما دفعتاً‌ و خیلی سریع همه تعهدات خود را به اجرا گذاشت و دست خود را خالی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با یادآوری اینکه سه کشور اروپایی تعهدات خود را در اجرای برجام عملی نکردند،‌گفت: انگلستان، فرانسه و آلمان به ویژه در حوزه مالی و بانکی به هیچ کدام از تعهداتشان در قبال ایران عمل نکردند.