۰ نفر

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال استان تهران خبر داد:

برای هر ایرانی؛ شناسنامه شغلی تهیه می‌شود/ پرداخت ٢٢٥میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری استان تهران

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۹
کد خبر: 272854
برای هر ایرانی؛ شناسنامه شغلی تهیه می‌شود/ پرداخت ٢٢٥میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی و عشایری استان تهران

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی شناسنامه شغلی برای هر فرد ایرانی در سن کار خبر داد و گفت: ارائه تسهیلات لزوما به ایجاد اشتغال منجر نمی شود.

اقتصادآنلاین – سپیده قاسمی؛ عیسی منصوری امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان تهران خود با تاکید براینکه در بخش بانکی برای اشتغال با تأخیر مواجه هستیم، گفت: سال ٩٧ مقرر شد، دستگاه‌ها طی ١٢ روز، کمیته فنی طی ٤ روز و بانک‌ها حداکثر تا ١٤ روز نتیجه بررسی طرح‌های اشتغال را مشخص کنند.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در اعطای تسهیلات این است که منجر به اشتغال شود و در همین راستا لازم است منابع هدفمند هزینه شود.

منصوری  با بیان اینکه نرخ بیکاری روستایی هفت درصد است، افزود: در مقایسه با روستا‌ها نرخ بیکاری در شهری‌ها کم است درحالی که برای جلوگیری از مهاجرت ایجاد اشتغال در روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ٣.٥ درصد اشتغال کشور در حوزه کارآفرینی است به همین دلیل لازم است ریسک تخصیص منابع کاهش یابد.

منصوری در پایان سخنان خود اظهار کرد: ارائه تسهیلات باید با شرایط مناسب و به طور دائم برقرار باشد و بر توسعه اشتغال متمرکز شود و اتصال به بازار و کیفیت را مورد توجه قرار داد.

ایجاد ٤١٢٠ شغل با طرح‌های روستایی و عشایر در استان تهران

در ادامه جلسه  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به ارائه گزارشی در بخش اشتغال استان پرداخت و گفت: تاکنون در بخش روستایی و عشایری ٢٣٤ طرح در حوزه‌های کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و میراث فرهنگی با تسهیلات ٢٢٥ میلیارد تومان و تعهد ایجاد چهار هزار و 120 شغل مصوب شده است.

حاتم شاکرمی افزود: سال گذشته تسهیلات ٦٥ طرح در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شد و با تلاش‌های صورت گرفته این تعداد تا پایان فروردین ماه امسال به یک هزار و 152 مورد خواهد رسید.

وی یادآور شد: سهمیه استان تهران در طرح اشتغال روستایی و عشایری ٢٢٤ میلیارد تومان است.

شاکرمی با بیان اینکه جمعیت روستایی استان تهران ٦ درصد از کل جمعیت استان است، اضافه کرد: ٨٠٠ هزار نفر جمعیت روستایی در استان تهران وجود دارد، با این جمعیت سهمیه اعتبار استان در این بخش کافی نیست و انتظار می‌رود در برنامه‌های آتی افزایش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ادامه داد: تا کنون ٢٢٤ طرح روستایی و عشایری با اعتبار ٢٢٥ میلیارد تومان با احتمال ریزش برخی از آنها، به بانک‌ها ارسال شده است.

شاکرمی عنوان کرد: همچنین در طرح اشتغال فراگیر ٩٧ طرح با اعتبار ٣٥٨ میلیارد تومان در کارگروه اشتغال استان بررسی و به بانک‌ها ارسال شده است.