۰ نفر

علت اصلی بیکاری دانش‌آموختگان چیست؟

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۱۳
کد خبر: 272770
علت اصلی بیکاری دانش‌آموختگان چیست؟

یک کارشناس ارشد مدیریت آموزشی گفت: مدرک بدون پشتوانه مهارت علت بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رستم کوشکی با اشاره به دلایل عمده بیکاری در بین دانش‌آموختگان دانشگاهی اظهار کرد: صلاحیت هیأت آموزشی، مقدار فضا و لوازم و تجهیزات نسبت به تعداد فراگیران، هزینه‌ها، کیفیت، گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها، پژوهش و بودجه، خط مشی‌های مدیریت و کنترل امنیت، ارزشیابی، منابع اطلاعاتی و... را می‌تواند به عنوان مؤلفه‌های توسعه آموزش مهارتی برشمرد.

وی ادامه داد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان بیکار به علت نداشتن مهارت، جذب بازارکار نمی‌شوند که ارائه آموزش‎های مناسب با نیازهای جامعه و منطبق با اهداف ملی، تشکیل یک سیستم کارآمد ارزشیابی، استفاده از اساتید مجرب، حمایت از نخبگان و کارآفرینان، فراهم کردن امکانات و شرایط لازم می‌تواند در ورود افراد دانش‌آموخته به بازارکار کارساز باشد.

این کارشناس ارشد مدیریت آموزشی خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات دولت در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان اثربخش نبوده و بررسی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی هم بیانگر همین موضوع است.

وی یادآور شد: مدرک بدون پشتوانه مهارت علت بیکاری قشر اعظمی از دانش‌آموختگان دانشگاهی است که باید نظام آموزشی به طوری اصلاح شود تا جلوی این معضلات گرفته شود.