۰ نفر

۲۵۰هزار استاد دانشگاه حق التدریسی هستند

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۳۷
کد خبر: 272294
 ۲۵۰هزار استاد دانشگاه حق التدریسی هستند

نایب رییس کانون کشوری استادان حق التدریسی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گفت: 250 هزار استاد بصورت حق التدریسی دردانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور فعالیت دارند که به حمایت بیشتری نیاز دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علی تیموری روز پنجشنبه در نشست استادان حق التدریسی استان بوشهر افزود: کاهش شمار دانشجوها و نبود فضای مطلوب برای حق التدریسی ها در آینده ایجاب کرده راهکارهای متنوعی برای حمایت از این استادان پیش بینی شود.

وی بیان کرد: دراین ارتباط یکی از راهکارهای پیش بینی شده صدور کارت شناسایی ملی ویژه استادان حق التدریسی است که تفاهم نامه آن به مرحله امضا رسیده است.

تیموری ادامه داد: با صادر شدن این کارت استادان از تخفیف مراکز فروشگاهی، خدماتی و تفریحی 20 تا 70 درصد برخوردار می شوند.

تیموری ادامه داد: تسهیلات خرید نیز برای استادان حق التدریس لحاظ شده که فرد متقاضی دریافت با یک ضامن می تواند به میزان دلخواه از 100 میلیون ریال تسهیلات لحاظ شده استفاده کند.

وی افزود: راه اندازی تعاونی های مسکن، آموزشی و گردشگری در زیرمجموعه کانون استادان حق التدریسی از دیگر برنامه هایی است که با هدف ارتقای معیشت این قشر در دستور کار قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر گفت: با توجه به زیرساخت های خوب این دانشگاه مهیای راه اندازی شبکه مجازی مهارت هستیم.

حسین اسکندری افزود: راه اندازی باشگاه های مهارت نوین از دیگر ظرفیت های دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر برای حمایت از استادان حق التدریسی است.

وی تاکید کرد: این گروه با جلب حمایت مسئولان می توانند در پیشبرد اهداف خود نقش قابل توجهی ایفا کنند.

انجمن صنفی استادان حق التدریسی استان بوشهر در اسفند سال گذشته به عنوان بیستمین انجمن کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.