۰ نفر

انتقادات برجامی دو مقام ارشد نظامی

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۳:۳۱
کد خبر: 271322
انتقادات برجامی دو مقام ارشد نظامی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با اتفاقات چند روز اخیر شاید دیپلماسی به پایان رسیده باشد و ما باید روی پای خود بایستیم و کشوری که نتواند شکم خود را سیر کند محکوم به فناست. همچنین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توافق برجام به جای آنکه مانعی برای رفع تحریم ها باشد به نهادینه سازی تحریم ها در کشور منجر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار غلامحسین غیب پرور طی سخنانی در نخستین جشنواره طرح ملی بسیج همگام با کشاورز که در مجموعه فرهنگی الغدیر برگزار شد با بیان این‌که کشور ما در حال جنگ اقتصادی است گفت: با اتفاقات چند روز اخیر شاید دیپلماسی به پایان رسیده باشد و ما باید روی پای خود بایستیم و کشوری که نتواند شکم خود را سیر کند محکوم به فناست.

وی افزود: انقلاب اسلامی داعیه خدمت به مردم را دارد، باید همه کمک کنیم که این انقلاب روی پای خود بایستد و بی نیاز از بیگانگان باشد. در سازمان بسیج هشت طرح به عنوان طرح های اعتلای بسیج نامگذاری شده است که یکی از آنها طرح بسیج همگام با کشاورز است که در چهل هزار روستای کشور انجام شده است.

غیب پرور ادامه داد: نقش بسیج نقش تصدی گری نیست، بلکه نقش کمک رسان است. ما می خواهیم به دولت کمک کنیم تا در زمینه کشاورزی پیشرفت کنیم تا در تمام اقلام مورد نیاز کشور خودکفا شویم و حتی برخی اقلام را صادر کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: اگر این طرح انجام شود یک انقلاب بزرگ در اقتصاد کشاورزی کشور اتفاق خواهد افتاد.

برجام به جای آنکه مانعی برای تحریم باشد تحریم را در کشور نهادینه کرد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: توافق برجام به جای آنکه مانعی برای رفع تحریم ها باشد به نهادینه سازی تحریم ها در کشور منجر شده که آن هم به دلیل غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بوده و امروز همه دنیا نیز دارد برایش ثابت می‌شود که نباید به آمریکا اعتماد کند.

سرلشگر محمدعلی جعفری طی سخنانی در نخستین جشنواره طرح بسیج همگام با کشاورز با تشکر از مسئولان سازمان بسیج کشاروز و کشاورزان نمونه، گفت: این طرح بزرگ ملی که در راستای تامین امنیت غذایی مردم می خواهد انجام شود، در ابتدای انقلاب و با تلاش جهاد سازندگی صورت می گرفت، ولی متاسفانه به علت نگاه های غیر انقلابی و تعطیلی جهاد سازندگی کنار گذاشته شد و حالا می‌خواهیم آن را تکرار کنیم.

وی افزود: دشمنان یک لحظه انقلاب اسلامی را رها نکرده و نمی کنند؛ چرا که ما در تقابل با نظام سلطه هستیم و این در ذات و جوهره انقلاب ما بوده و هست که زیر بار ظلم نرویم و این درس را از امام حسین(ع) و کربلا گرفته‌ایم.

جعفری ادامه داد: ظالم و شیطان بزرگ در جهان آمریکاست که هیچ رحمی به محرومان و مستضعفین و کشورهای محروم نمی‌کند و در طول این چهل سال اخیر هرچه توان داشته‌اند در عرصه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی به کار گرفته‌اند که در همه شکست خورده اند و در جنگ اخیر که اقتصادی است و ما را در سنگین ترین شکل آن قرار داده اند نیز با کمک همه نیروهای اقتصادی مان، پیروز می شویم.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: ما در جنگ فعلی چند سالی است که در شدیدترین حالت آن قرار گرفته ایم و این دشمنی دشمنان و برنامه ریزی و توطئه آنها علیه ما یک امر طبیعی است و اگر روزی دشمنی آمریکا با ما تمام شود باید در حقانیت راه انقلاب شک کنیم.

وی گفت: یک غفلت استراتژیک در کشور داریم و آن توجه نکردن مسئولان به ظرفیت های داخلی است که به جای آن متاسفانه نگاه به بیرون است که در شرایط و مقطع کنونی به نظر می‌رسد برای آن مسئولان هم دارد این امر به اثبات می‌رسد که باید به داخل توجه کنیم اما بهرحال باید دقت کنیم که اگر زمان بگذرد ممکن است امکان استفاده از این ظرفیت را از دست بدهیم.

جعفری یادآور شد: سازندگی و توسعه کشور بعد از جنگ به جای اینکه توجه به عرصه های کشاورزی و دامداری داشته باشد به صنعتی شدن توجه داشت و این هم غفلتی دیگر بود. لااقل باید به موازات صنعتی شدن، کشاورزی را هم پیش می بردیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: در چنین شرایطی است که دشمنان به سمت تحریم ما و فشار بر مردم ایران می روند و اگر این راه را که امروز می خواهیم آغاز کنیم پیش از این آغاز کرده بودیم آن وقت دشمن نمی توانست به این سمت ما را با تحریم تحت فشار و محاصره اقتصادی قرار دهد.

وی تصریح کرد: توافق برجام به جای آنکه مانعی برای رفع تحریم ها باشد به نهادینه سازی تحریم ها در کشور منجر شده که آن هم به دلیل غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بوده و امروز همه دنیا نیز دارد برایش ثابت می‌شود که نباید به آمریکا اعتماد کند.

جعفری ادامه داد: خروج آمریکا از برجام هم که امروز رخ داده، در راستای همان شیطنت های قبلی دشمنان است و چیز جدیدی نیست اما ما باید نگاه مان به درون باشد و اقتصاد مقاومتی که تنها راه علاج مقابله با دشمنان است اما متاسفانه آن هم به خاطر تفاوت مبنایی در اقتصاد کشور میان مسئولان باعث اجرایی نشدن دقیق آن شده است.

وی در پایان گفت: اخیراً اروپایی ها هم زمزمه‌هایی مبنی بر تکیه نکردن به خود را از سوی ما طرح کرده اند و سخنان اخیر خانم مرکل، صدراعظم آلمان نیز به روشنی به همین نکته اشاره دارد اما بهرحال فرصتی از سوی مقام معظم رهبری برای مذاکره و البته تضمین صددرصدی از سوی آنان داده شده است که اگر به جایی نرسد باید همان مسیر پنج سال پیش را ادامه دهیم.