۰ نفر

هفت روندی که همه مدیران توسعه‌ کسب‌وکار باید دنبال کنند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۲۳
کد خبر: 270993
هفت روندی که همه مدیران توسعه‌ کسب‌وکار باید دنبال کنند

کسب‌وکارها نیازمند اتخاذ تدابیر و اصول متمایزی در راهبری بیزینس خود هستند تا بتوانند قدرت رقابتی خود را در بازارهای موجود در دهکده جهانی حفظ کنند؛ این نیاز برای کسب‌وکارهای نوپا و مبتنی بر ایده بیش از پیش احساس می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ در دنیای امروزی روند توسعه‌ کسب‌وکار دائماً در حال تغییر است و شاهد این هستیم که شرکت‌ها در رابطه با رشد و موفقیت‌شان به طرز قابل‌توجهی متحول شده‌اند و همیشه راه‌های جدیدی می‌یابند تا از ابزار و فناوری‌های موجود بیشترین بهره را ببرند.

در ادامه هفت نفر از انجمن توسعه‌ کسب‌وکار فوربز (Forbes)، روندها و رویکردهای مختلفی را بررسی می‌کنند که همه‌ مدیران توسعه‌ کسب‌وکار باید آنها را دنبال کرده تا از موفقیت کار پرمخاطره‌شان مطمئن شوند.

1. تعامل با مشتری به‌طور متناسب و واقعی

جین‌کیم از شرکت CircleCI : در حال حاضر بازارها به‌قدری پرهیاهو هستند که متمایز کردن محصول‌تان از سایر محصولات کار بسیار دشواری‌ است چه برسد به رقابت با دیگران؛ هنوز توسعه‌ کسب‌وکار سفارشی و بازاریابی مبتنی بر مشتری کارهایی کلیدی هستند اما تعامل با مشتریان بالقوه باید متناسب، به‌موقع و واقعی باشد تا به نتیجه برسد.

2. تجربه شخصی

لیزا باکس از شرکت WP Engine : هر کسب‌وکاری منحصربه‌فرد است و نیازهای ویژه‌ خودش را دارد؛ اولویت‌ها و تجارب شخصی تا حد زیادی روی نحوه‌ شکل‌گیری روابط ما در آینده تأثیر می‌گذارد.

3. حضور برنامه‌ریزی‌شده در شبکه‌های مجازی

کالین مک‌اینتوش از شرکتRevolar : ممکن است در سال 2017 این مسئله بدیهی به نظر برسد اما هنوز بسیاری از برندها نمی‌دانند چه طور باید حضورشان را در شبکه‌های مجازی مدیریت کنند؛ یکی از نمونه‌های بارز این مسئله، آن است که بیشتر شرکت‌ها به‌شدت روی توییتر تمرکز دارند (تقریباً 200 میلیون بازدید روزانه و حدود 630 میلیون بازدید از صفحات) اما ممکن است اصلاً ردیت (Reddit) را نشناسند (حدود 190 میلیون بازدید روزانه و تقریباً دو میلیون بازدید از صفحات)

4. یکپارچه‌سازی یا ادغام با شرکای استراتژیک

برندون لیتل از شرکت Leadpages: اگر از زاویه نرم‌افزار SaaS به این مسئله بپردازیم، باید گفت اگر هنوز به ادغام فکر نکرده‌اید باید بدانید تبدیل کردن ادغام به یکی از اولین اولویت‌هایتان، جهت آمادگی شرکت شما برای سال پیش رو و در آینده یکی از اقدامات ضروری خواهد بود؛ ادغام با شرکای استراتژیک نه‌تنها راه شما را برای نوآوری محصول باز می‌کند بلکه فرصت‌هایی برای توسعه‌ بازار، گسترش و دسترسی ایجاد کرده و آنها را بهبود می‌بخشد.

5. ادغام به‌عنوان استراتژی جذب مشتری

کدی جونز از شرکت Zapier: اگر در صنعت نرم‌افزار مشغول به کار هستید، باید ارزش ادغام را به‌عنوان یک استراتژی جذب مشتری دوباره ارزیابی کنید؛ کسب‌وکارهای متعددی زمان و انرژی قابل توجهی را صرف ایجاد همکاری برای ادغام با شرکت‌های دیگر می‌کنند که نهایتاً با شکست مواجه می‌شوند.

6. افزایش اکتساب یا خرید شرکت‌های دیگر

بی‌جی کیتو از شرکت Digital Surgeons : آنچه قبلاً نتیجه داده است، سال آینده، ماه بعد یا حتی هفته‌ دیگر نتیجه نمی‌دهد؛ در بازاری با این شدت تغییر، اگر شرکتی از وضعیت خود خرسند باشد، کارش به انتها می‌رسد؛ توسعه‌ روندهای اکتساب، به شرکت‌هایی که قبلاً حیطه‌ محدودی داشتند کمک می‌کند تا بتوانند طیف گسترده‌تری از خدمات را ارائه دهند. در آینده، اگر بخواهید پشت میز بنشینید به کاری بیش از گردگیری کاغذهای یادداشت قدیمی Rolodex نیاز دارید.

7. سطح بالاتری از بلوغ

اندرو بارنت از شرکت Verodin :عصر طلایی امنیت سایبری رو به پایان است؛ در حال ورود به دوره‌ای هستیم که به سطح بالاتری از بلوغ نیاز است و افراد بیشتری مجبور می‌شوند لباس‌های غیررسمی‌شان را با کت‌وشلوار عوض کنند؛ توسعه‌دهندگان کسب‌وکار این مسئله را پیش می‌برند چون از ما انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران، شرکا و مشتریانی را جذب و حفظ کنیم که از نحوه‌ انجام کسب‌وکار توقع به خصوصی دارند. وقت آن رسیده که بزرگ شویم.