۰ نفر

استخدام ۵۰۰ نفر در سازمان حفاظت محیط زیست

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶
کد خبر: 270638
استخدام ۵۰۰ نفر در سازمان حفاظت محیط زیست

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مجوزهای لازم برای جذب 500 نفر در این سازمان اخذ شده است که از این تعداد 200 نفر کارشناس و کارشناس ارشد و 300 نفر محیط بان خواهند بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،کریم شافعی روز پنجشنبه افزود: آزمون جذب کارشناس و کارشناسان ارشد در 2 ماه آینده از طریق سازمان سنجش آموزش برگزار خواهد شد. 
وی در مورد جذب 300 نفر محیط بان گفت: مراحل جذب این نیروها هم متعاقبا اعلام خواهد شد و محیط بانان در سال 97 جذب شده و طبق نیازمندی های سازمانی نیروی انسانی در استان ها آغاز به کار خواهند کرد. 
وی ادامه داد: از ابتدای طرح توسعه پایدار در کشور، این سازمان در راستای حمایت از این طرح 173 طرح عمرانی به ارزش 24 میلیارد دلار را ارزیابی کرده است. 
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه با توجه به الزامات محیط زیستی موجود، در برنامه های توسعه ای کشور محیط زیست را مغلوب خود می دانند و چون محیط زیست نتوانسته خود را با این برنامه ها تطبیق دهد روز به روز ضعیف تر شده است. 
وی اظهار داشت: این در حالی است که در قالب طرح های توسعه عمرانی، فنی و صنعتی نه تنها مخالفتی وجود ندارد بلکه همراهی می کنیم اما باید ملزومات محیط زیستی رعایت شود به طور مثال دستگاه های ذیربط جاده بسازند اما طبیعت و خاک را نابود نکنند. 
شافعی همچنین با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای مردم پایبند به آداب محیط زیستی است گفت: شهر بیرجند در مقایسه با سایر شهرهای کشور از درجه بالاتری در این زمینه برخوردار است. 
وی تصریح کرد: سرمایه های محیط زیستی، وحوش، جانوران کمیاب و طبیعت کم نظیر بخشی از سرزمین وسیع خراسان جنوبی است که از این سرمایه ارزشمند باید پاسداری کرد. 
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه های مربوط به حوزه طبیعت، مدیریت گرد و غبار و پسماندها به سازمان ارسال شده که باید از 2 طریق سازمانی و استانی تامین اعتبار شود. 
معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در بحث مدیریت گرد و غبار 2 میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت که امیدواریم سایر نیازمندی ها هم با همت این سازمان، استانداری و سازمان برنامه بودجه در استان محقق شود. 
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده 'درمیان سربیشه'، 'مظفری'، 'آرک و گرنگ'، «شاسکوه»، سه پناهگاه حیات وحش «تالاب کجی نمکزار نهبندان»، «رباط شور» و «نایبندان طبس» و هفت منطقه شکار ممنوع درح (Dorh)، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است. 
مساحت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار است که گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند. 
استان مرزی و کویری خراسان جنوبی با 11 شهرستان، سومین استان پهناور ایران است.