۰ نفر

وزیر امور اقتصادی و دارایی در صحن مجلس:

لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مورد تایید دولت است/ قانون فعلی اشکالاتی دارد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 269868
لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی مورد تایید دولت است/ قانون فعلی اشکالاتی دارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اشکالات فعلی قانون مبارزه با پولشویی با همکاری مجلس رفع شده است، تاکید کرد که این لایحه مورد تایید دولت است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس مسعود کرباسیان ضمن تشکر از کمیسیون‌های مجلس برای اصلاح لایحه قانون مبارزه با پولشویی گفت: جرائم اقتصادی جدید به ویژه پولشویی آثار مخربی در امنیت اقتصادی و سیاسی کشور دارد.

کرباسیان با بیان اینکه اهمیت این مسئله موجب شد که در سال ۱۳۸۶ قوه قضائیه قانون مبارزه با پولشویی را از تصویب مجلس بگذراند، اظهار داشت: امروز هم می خواهیم این قانون را اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پولشویی را یک جرم می‌داند و مجازات هایی را برای آن پیش بینی کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اشکالات قانون فعلی مبارزه با پولشویی گفت: این اشکالات شامل تناسب نداشتن جرم پولشویی و مجازات ها، دایره شمول جرم فقط درون کشور بود، رویه‌های اجرایی مناسب برای توقیف اموال پیش بینی نشده بود.

کرباسیان در ادامه افزود: همچنین ترکیب شورای عالی مبارزه با پولشویی نیازمند تغییر بود که همه این موارد در اصلاحیه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس انجام گرفته و متن این گزارش مورد تایید دولت است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه ضرورت داشت در لایحه مبارزه با پولشویی فعلی ساختار عملیاتی مبارزه با پولشویی تامین شود، گفت: همچنین فعالیت‌های اجرایی از شورای عالی مبارزه با پولشویی باید انتزاع بیابد و برای تامین نیازهای داخلی در این قانون اصلاحاتی شود.