۰ نفر

شرایط اعطای تسهیلات اشتغالزای به روستاییان

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۲:۴۲
کد خبر: 269800
شرایط اعطای تسهیلات اشتغالزای به روستاییان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری گفت : متقاضیان تسهیلات اشتغالزای روستایی باید 20 درصد سرمایه آورده داشته باشند تا بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی شامگاه دوشنبه در نشست کارآفرینان روستایی مازندران در ساری ، هدف از در نظر گرفتن تسهیلات اشتغالزا برای روستاییان و عشایر در دولت تدبیر و امید را اصلاح مسیر توسعه کشور برشمرد و افزود : اجرای برنامه های توسعه ای از مراکز استان ها از اشتباهاتی بود که در گذشته رخ داد و باید اصلاح می شد.
وی با تاکید بر این که دستیابی به توسعه پایدار منوط به اجرای طرح ها و برنامه ها از مکان های کوچک است ، گفت : دولت تدبیر و امید نیز با اصلاح روند اشتباه گذشته ، مسیر توسعه را از مکان های کوچک همچون روستاها شروع کرده است و بعد از آن به مکان های بزرگ یا همان مراکز استان ها خواهد رسید.
** بانک های عامل تسهیلات اشتغالزای روستایی 
معاون رییس جمهوری بر ضرورت مراجعه متقاضیان روستایی به بانک های و موسسات مالی چهارگانه برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد و گفت : پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را بانک های کشاورزی ، پست بانک ، بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرین پرداخت می کنند.
رضوی به متقاضیان هشدار داد که برای دریافت این تسهیلات به دیگر بانک ها مراجعه نکنند تا در موعد مقرر بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند.
معاون رئیس جمهوری با این توضیح که سند ملک و خانه روستایی ، سفته ، سند زمین محل اجرای طرح و ضمانت نامه صندوق به عنوان وثیقه تسهیلات اشتغالزای روستایی مورد قبول بانک هیا عامل است ، گفت : چنان چه بانک های عامل از پذیرش این وثیقه ها امتناع کنند ، متقاضیان می توانند موارد را به استانداری و یا معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گزارش دهند . 
رضوی کارمزد این تسهیلات را 6 درصد اعلام کرد و افزود : بعد از سه سال دوره مشارکت و یک سال تنفس ، این تسهیلات در مدت زمان 6 ساله باید بازپرداخت شود.
** مطالبه گری مردم ، راه فساد زدایی از ادارات 
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری همچنین در این نشست بر ضرورت مطالبه گری مردم از ادارات و نهادها به عنوان یک حق تاکید کرد و گفت : وجود این روحیه می تواند ساختار اداری را از گرفتار شدن در برخی آفت ها و مشکلات اداری نجات بدهد .
وی افزود : همین مطالبه گر نبودن مردم باعث شده تا ساختار اداری مشکل دار شود و شاهد رسوب فساد و سرگردانی افراد در این دستگاهها باشیم .
رضوی پاسخگویی را وظیفه مسئولان و در چهار چوب فعالیت های اداری برشمرد و گفت : همواره عجله و عدم مطالبه گری مردم 2 آفت در جامعه است که باید جدی گرفته شود .