۰ نفر

نوبخت در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت:

ارز صادرکنندگان با قیمت ۴۲۰۰تومان خریداری خواهد شد/ وضعیت ذخایر ارزی کشور خوب است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۰۹
کد خبر: 269357
ارز صادرکنندگان با قیمت ۴۲۰۰تومان خریداری خواهد شد/ وضعیت ذخایر ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت، گفت: تمام تلاش بانک مرکزی این است تا کسانی که نیاز به ارز دارند به مقدار واقعی در اختیارشان قرار گیرد و اگر هم در حال حاضر مضایقی وجود دارد به دلیل ساماندهی بازار ارز است.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سخنگوی دولت در حاشیه جلسه ستاد اقتصادی دولت با بیان اینکه برای همه واردکنندگان کالا ثبت سفارش با دلار ۴۲۰۰ تومانی انجام می شود، گفت: تمامی کسانی که از امکانات کشور استفاده می کنند و ارز و کالایی را صادر می کنند، ارز آنها نیز با قیمت ۴۲۰۰ تومان خریداری خواهد شد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، هرچه را که فکر می کنیم می تواند نیاز ارزی کشور باشد مانند ارز مسافری، دانشجویی، بیماران و همه موارد را در سامانه نظارت ارزی مشخص کرده ایم، اما هنوز هم مواردی وجود دارد که نیاز ارزی دارند و ما نیز این موضوع را قبول داریم.

وی افزود: در جلسه امروز و دیگر جلسات بحث و تبادل نظر در خصوص شناسایی این گروه ها انجام می شود. کسانی که ارزی را برای کار مشخصی دریافت می کنند و ممکن است نیاز بیشتری به ارز داشته باشند، از آنجایی که ما هیچ بازاری را بجز قیمت ۴۲۰۰ تومانی به رسمیت نمی شناسیم، موظف به تامین آن نیاز هستیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه همه باید با بانک مرکزی همکاری کنند تا از این مرحله که نوسانی پیش آمد عبور کنیم، خاطرنشان کرد: این اطمینان را می دهم که همه مساعی بانک مرکزی این است تا کسانی که نیاز واقعی به ارز دارند به مقدار واقعی در اختیارشان قرار گیرد و اگر هم در حال حاضر مضایقی وجود دارد به دلیل ساماندهی به بازار ارز است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: همانگونه که صندوق بین المللی پول دیروز رسما اعلام  کرد، ایران با ذخایر ارزی قابل توجهی مواجه است و امسال ۱۰۸ میلیارد دلار ذخایر ارزی کشور را تایید کرده که در سال گذشته ۹۵ میلیارد دلار بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیارد دلار مازاد تراز ارزی مثبت کشور است، اظهار داشت: وضعمان خوب است، اما اگر هرکسی بخواهد ریال خود را تبدیل به دلار کند و یا از کشور خارج کند، هر کشوری که با هر ذخایری هم باشد، کم خواهد آورد. مسئله پول ملی مربوط به دولت ها و یا یک مجموعه خاص نیست. همه مردم از قوت پول ملی استفاده می کنند و با همکاری و همراهی مردم خواهیم توانست از نوسان عبور کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش مان این است که مردممان در رفاه باشند و با رسیدن به ثبات انتخاب های خود را در هر مورد برای خرید و فروش انجام دهند.