۰ نفر

قاسمی: اتهامات وارده به ایران بی پایه و اساس است

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 269341
قاسمی: اتهامات وارده به ایران بی پایه و اساس است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: صدور رأی غیابی و سیاسی علیه ایران در شرایطی که هیچ گونه شواهدی مبنی بر مشارکت ایران یا اتباع ایرانی در حادثه یازده سپتامبر وجود ندارد، اتهامی بی پایه و اساس است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام دادگاهی در آمریکا در صدور رای غیابی و سیاسی علیه ایران در شرایطی که هیچ گونه شواهد و قرائنی مبنی بر مشارکت ایران یا اتباع ایرانی در حادثه یازده سپتامبر وجود نداشته را به شدت محکوم و اعتراض شدید کشورمان را نسبت به صدور این گونه آرای سیاسی و مبتنی بر اتهامات بی پایه و اساس که در گذشته نیز تکرار شده است، اعلام کرد.  

قاسمی اظهار داشت: صدور این احکامِ مردود و غیرقابل قبول، نه تنها نظام حقوق بین الملل که مردم آمریکا به ویژه بازماندگان و قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر را به سخره گرفته است. طراحان این بازی های سیاسی به عبث می کوشند با قلب واقعیت ها، روند دادرسی و نتیجه آن را به شکلی موهوم و حتی برخلاف فرایندی که در داخل آمریکا و در طول این سال ها علیه مرتکبین اصلی این اقدام تروریستی به پیش برده اند، منحرف و تاریخ را بدان گونه که خود می خواهند نگارش کنند، اما بدون تردید چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور این گونه احکام، هم چنین نقض صریح و آشکار قواعد و رویه های پذیرفته شده حقوق بین الملل مبنی بر لزوم رعایت مصونیت قضایی دولت هاست و دولت جمهوری اسلامی ایران کلیه حقوق قانونی خود برای مقابله با این فرایند غیرقانونی را محفوظ می دارد.