۰ نفر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری

خودم را حافظ سرمایه‌های بازنشستگان می‌دانم

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۲۸
کد خبر: 268854
خودم را حافظ سرمایه‌های بازنشستگان می‌دانم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک نیمه شعبان و روز معلم گفت: در ۱۸ سفری که به استان های مختلف کشور داشتم با کانون های بازنشستگی گفتگوهای مفصلی داشتیم که قطعا نظرات این عزیزان راهگشای ما خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، جمشید تقی زاده در آیین افتتاح ساختمان جدید اداره کل بازنشستگی استان تهران که با حضور مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری و چند تن از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: برنامه و طرح های خوبی را آغاز کردیم و تلاش داریم آثار این اقدامات، نتایج مطلوبی را برای بازنشستگان به دنبال داشته باشد.

تقی زاده، تصریح کرد: خودم را حافظ سرمایه های بازنشستگان عزیزمان می دانم. کسری منابع و شکاف بین منابع و مصارف چالش فعلی صندوق بازنشستگی کشوری است که بخشی از این کسری منابع به قوانین و مقررات طی سال های متمادی از گذشته تا حال باز می گردد و بخش دیگر آن به مدیریت صحیح در صندوق مربوط می شود که تلاش همه ما جبران کاستی ها و ضعف ها و بهبود نقاط قوت گذشته است.

وی با بیان اینکه تعامل و هماهنگی بیشتر در حوزه بازنشستگی، بین دولت و مجلس شورای اسلامی یک ضرورت است، گفت: انتظار ما راه اندازی و فعال شدن فراکسیون بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی برای شنیده شدن صدای بازنشستگان، طرح مسائل و مشکلات این عزیزان است که امید می رود به زودی شاهد این اتفاق باشیم.

تقی زاده با اشاره به اینکه مدیریت درست در طی سال های گذشته در صندوق می توانست از بسیاری مسائل امروز پیشگیری کند، گفت: بارها گفته ام که صندوق های بازنشستگی ابرچالش نیستند بلکه ابرمساله هستند و مسائل با تدبیر و کار جهادی قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت ها سودآوری خوبی برای سرمایه های در اختیار دارند، گفت: این در حالی است که برخی شرکت های موجود زیان ده بوده و این گونه شرکت های زیان ده نیازمند ساماندهی هستند.

در این مراسم، مسوول کانون بازنشستگان کشوری استان تهران نیز ضمن تبریک روز معلم و ولادت امام زمان (عج)، گفت: توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و سلامت جسمی و روانی و اجتماعی تک تک افراد جامعه پس از خانواده به مدرسه و معلم وابسته است و اکنون بیش از ۷۰۰ هزار معلم آموزش و پرورش که زمانی تربیت کنندگان نیروی انسانی کشور بودند، بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند و در ۳۰۵ کانون بازنشستگی به آنان خدمت می شود.

احمد صافی افزود: معلمان بازنشسته در تامین سلامت و زیستن خود مشکل دارند و در حقوق شان تبعیض هایی وجود دارد. همچنین از تنهایی و عدم پذیرش در جامعه رنج می برند که این مهم نیازمند تدوین و تصویب سند سالمندی در کشور است و باید مجلس با تشکیل فراکسیون بازنشستگان دوران سالمندی را حمایت کند.