۰ نفر

رییس اموراقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:

ایجاد ۷۹۱هزار شغل در سال۹۶/ رشد پایین اعطای تسهیلات در سال۹۶

۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 266073
ایجاد ۷۹۱هزار شغل در سال۹۶/ رشد پایین اعطای تسهیلات در سال۹۶

رییس اموراقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: بر اساس آمارها در سال ۹۶ برای ۷۹۱ هزار نفر شغل در کشور ایجاد شده است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ رئیس اموراقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استانداری تهران در سال 97  با اشاره به وضعیت تولید و صادرات نفت خام کشور در سال گذشته، افزود: سال گذشته در روز یک هزار بشکه نفت خام در کشور تولید شد.

باقری با تاکید بر اینکه در بازار کار با مشکلاتی زیادی روبه رو هستیم، افزود: سالانه 85 هزار نفر از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند که اگر همه آن‌ها به کار گرفته شوند رشد اقتصادی در پی خواهد داشت در غیر این صورت بیکاری آن‌ها تبدیل به معضل اجتماعی می‌شود.

باقری درباره وضعیت اعطای تسهیلات در سال 96 نیز گفت: رشد اعطای تسهیلات در سال 96 نسبت به سال های گذشته پایین بود که نیاز به ریشه یابی دارد.

 وی همچنین به ارائه گزارشی از وضعیت بازارمسکن در کشور، نرخ تورم و نوسانات ارز در اواخر سال گذشته و ابتدای سالجاری پرداخت.

باقری در ادامه با اشاره به صادرات غیرنفتی در12 ماهه سال 96، گفت: روند این صادرات در  بهمن و اسفند ماه سال 96 رشد بالایی داشت.

رئیس امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان ثبات اقتصادی، رفع مشکلات بانکی، تحریک تقاضای داخلی، تشویق صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات و جلوگیری ازقاچاق کالا و رفع موانع کسب و کار، ساماندهی معافیت های مالیاتی و هدفمندی یارانه‌ها مهمترین اقدامات برای رشداقتصادی در کشور برشمرد.