۰ نفر

محکومیت خاوری قطعی شد

۲۵ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹
کد خبر: 264148
محکومیت خاوری قطعی شد

محکومیت محمودرضا خاوری مدیرعامل پیشین بانک ملی که از متهمان پرونده موسوم به اختلاس سه هزار میلیاردی به شمار می‌رود و از کشور متواری شده، قطعی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، غلامحسین اسماعیلی رئیس‌کل دادگستری استان تهران با اعلام این خبر گفت که حکم دادگاه انقلاب در خصوص پرونده خاوری، از طریق آگهی در روزنامه ابلاغ شد اما چون مهلت واخواهی به پایان رسید و درخواستی برای واخواهی صورت نگرفت، حکم قطعی شد.

این مقام مسؤل در دادگستری استان تهران اضافه کرد: پرونده برای اجرای حکم به دادسرا ارسال شده تا از طریق شناسایی و توقیف اموال وی در داخل ایران، بخشی از حکم که مربوط به رد مال و جزای نقدی است، اجرا شود.

خاوری که پاییز سال 90 بعد از مطرح شدن نامش در پرونده مه‌آفرید امیرخسروی به کانادا فرار کرد، از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 20 سال حبس، بابت دریافت رشوه به 10 سال حبس، جزای نقدی معادل مبلغ رشوه دریافتی، رد مال و  انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

اسماعیلی پیشتر گفته بود در صورت قطعیت یافتن حکم صادره، دادسرا با جدیت بیشتری، استرداد خاوری را از طریق اینترپل پیگیری می‌کند.

چندی پیش نیز شایعه قتل خاوری در کانادا مطرح شد که صحت آن مورد تایید قرار نگرفت.