۰ نفر

وزیر اقتصاد بعد از نشست کمیسیون اقتصادی گفت:

التهابات بازار ارز دلیل اقتصادی ندارد/ التهاب چند روزه باید ریشه یابی شود

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۲۶
کد خبر: 263015
التهابات بازار ارز دلیل اقتصادی ندارد/ التهاب چند روزه باید ریشه یابی شود

وزیر اقتصاد بعد از نشست کمیسیون اقتصادی برای بررسی تحولات بازار ارز در پاسخ به این پرسش که آیا مافیای دلار باعث افزایش قیمت ارز شده است، گفت: باید بخش‌هایی مثل تیپ ناجا و امنیتی جوابگو باشند؛ چون هیچ اتفاق خاصی در اقتصاد کشور رخ نداده که با این التهاب چند روزه روبرو هستیم. باید از این لحاظ ریشه‌یابی کنیم.

کرباسیان  در ارزیابی از جلسه امروز کمیسیون اقتصادی نیز گفت: جای تشکر از مجلس، کمیسیون اقتصادی و سایر نمایندگان برای این جلسه وجود دارد. آنها پیشنهاداتی دارند، دولت نیز پیشنهاداتی دارد چون توافق نظر بر این است که قیمت فعلی ارز و التهابات چند روزه منطقی نیست و باید به یک کاهش قیمت و ثبات بازار برسیم که اقتصاد بتواند در اول سال بر اساس پیش‌بینی‌ها به کار خود ادامه دهد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر اقتصاد ادامه داد: بر این اساس قرار شد کارگروه مشترکی که همین الان در مجلس تعیین شده با دولت تعیین شود تا از اول صبح فردا کار به صورت مشترک دنبال گردد.

وزیر اقتصاد همچنین درباره وضعیت بازار ارز گفت: نظر رسمی دولت درباره وضعیت بازار ارز توسط سخنگوی دولت بیان شد البته در این باره امشب جلسه‌ای در دولت با حضور رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود و پیشنهادات بانک مرکزی درخصوص ساماندهی بازار ارز بررسی خواهد شد.

کرباسیان همچنین تاکید کرد: دولت موافق وضعیت موجود در بازار ارز نیست، چراکه اتفاق خاصی در اقتصاد رخ نداده است که قیمت ارز تا این اندازه بالا رود.