۰ نفر

اولین واکنش رسمی دولت به صعود نرخ ارز؛

نوبخت: قطعا بازار ارز را به تعادل می‌رسانیم/ تراز ارزی کشور مثبت است

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۴:۴۷
کد خبر: 262987
نوبخت: قطعا بازار ارز را به تعادل می‌رسانیم/ تراز ارزی کشور مثبت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که نوسانات اخیر نرخ ارز برخلاف میل دولت است، گفت: قطعا در این راستا با همه قوت از ظرفیت‌های بزرگ نظام استفاده می‌کنیم و این بازار را به تعادل می‌رسانیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدباقر نوبخت بعد از جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درباره وضعیت نامتعادل بازار ارز اظهار داشت: این وضعیت برخلاف میل دولت است و هرچند تاکنون موفق نشده‌ایم اما قطعا در این راستا با همه قوت از ظرفیت‌های بزرگ نظام استفاده می‌کنیم و این بازار را به تعادل می‌رسانیم.

وی افزود: تراز ارزی کشور مثبت است و هرچند امسال به ویژه در نیمه دوم سال با نابسامانی مواجه شدیم اما هر وقت بازار با نابسامانی مواجه می‌شد به سرعت به تعادل می‌رسید.

نوبخت ادامه داد: اما این عدم تعادل با وجود تراز مثبت ارزی نشان می‌دهد شرایط تغییر کرده که باید با توجه به تغییر شرایط سیاست‌ها را تغییر دهیم.

رئیس سازمان برنامه با اشاره به این که نیاز به یک سیاست وسیع‌ تر از بانک مرکزی داریم تصریح کرد: این سیاست‌ها اتخاذ شد و در جلسات متعدد ستاد ویژه این موضوع با ماموریتی که رییس‌ جمهوری به معاون اول دادند، تشکیل شد اما جنبه خبری به خود نگرفته بود.

وی افزود: از بانک مرکزی هم انتظار داریم با تحرک و فعال تر بر بازار ارز مسلط شود چرا که این وضعیت به هیچ وجه مناسب نیست و ما مطمئن هستیم در شرایط جدید که سیاست های ما نیز تغییر کرده موفق خواهیم شد.