۰ نفر

دریافت وجه خارج از تعرفه مصوب از بیماران تخلف است

۱۹ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۵۶
کد خبر: 262568
دریافت وجه خارج از تعرفه مصوب از بیماران تخلف است

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: دریافت وجه خارج از تعرفه مصوب هیات دولت از بیماران در مراکز درمانی غیردولتی منتفع از منابع عمومی دولتی و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح، غیرقانونی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، قاسم جان بابایی در ارتباط با موضوع تعرفه‌ها با استناد به ماده 8 قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بند الف ماده 72 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، گفت: تولیت نظام سلامت در وزارت بهداشت متمرکز است و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیر دولتی ارائه دهنده خدمات سلامت، سازمان ها و شرکت های بیمه پایه و تکمیلی موظف به تبعیت از خط مشی و سیاست های این وزارتخانه خواهند بود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این مطلب، اظهار داشت: در راستای اجرای قانون بودجه سال 97 کل کشور، سازمانها و ارگان های غیردولتی که به هر نحو از منابع عمومی دولت استفاده می کنند و نیز سایر بخش ها از جمله سازمان تامین اجتماعی و نیروهای مسلح که امکانات بیمارستانی و ارائه خدمات دارند، مکلف هستند که خدمات را با تعرفه دولتی به تمامی بیمه شدگان، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به تکلیف قانونی یاد شده و به جهت التزام به اجرای قوانین و رعایت حقوق دریافت کنندگان خدمات تشخیصی و درمانی، افراد بیمه شده و تمامی موسسات پزشکی و مراکز درمانی تحت پوشش سازمان ها و ارگان های مذکور، ملزم به رعایت تعرفه بخش دولتی مصوب هیات وزیران همانند مراکز درمانی وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: دریافت هرگونه وجه بیش از تعرفه مصوب هیات دولت، مصداق تخلف بوده و موارد اعلام شده به سامانه تلفنی 190 به طور جدی، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.