۰ نفر

کارخانه‌های بیشتری با گرانی ارز ورشکست می‌شوند

۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۳۷
کد خبر: 262232
کارخانه‌های بیشتری با گرانی ارز ورشکست می‌شوند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:با ادامه روند افزایشی نرخ ارز، تولید کاهش یافته، کارخانه های بیشتری ورشکست می شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازتسنیم، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با اشاره به نوسانات نرخ ارز در هفته های اخیر، گفت: ادامه روند افزایشی نرخ ارز ضعف دولت در کنترل بازار را نشان می دهد، لذا دولت باید به جای عصبانی بودن، شعار دادن و حرف زدن راهکار فنی برای کنترل نرخ ارز را اعلام کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رقم بزرگی ارز از کشور در ایام نوروز و پیش از آن در روزهای پایانی سال 96 از کشور خارج شد، افزود: تزریق بدون قاعده ارز بانک مرکزی به بازار و بستن مالیات نیز نتوانست بازار ارز را کنترل کند و تنها بازار اشباع شده و منجر به ادامه روند صعودی ارز شد.

ادامه روند افزایشی نرخ ارز مغایر با شعار سال 96 و 97 است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه ادامه روند افزایشی نرخ ارز مغایر با شعار سال 96 و 97 است، ادامه داد: ادامه این روند اقتصاد کشور را دچار اختلال کرده، رکود را افزایش داده  و کالای خارجی وجه قالب بر کالای داخلی می یابد و کالای داخلی دیگر قابلیت رقابت ندارد.

وی به خانه ملت گفت: با ادامه روند فعلی هر میزان شعار حمایت از کالای داخلی داده شود قابل حمایت کردن نیست، چراکه تمامی این عوامل منجر به این می شود که بازار و تولید داخلی شکست بخورد و نرخ تورم از یک رقمی به دو رقمی صعود کرده و زحمات چند ساله دولت از بین برود.

با ادامه روند افزایشی نرخ ارز  کارخانه های بیشتری ورشکست می شوند

جعفرزاده ادمه داد: با ادامه روند افزایشی نرخ ارز،  تولید کاهش یافته، کارخانه های بیشتری ورشکست می شوند، قیمت تمام شده کالا افزایش می یابد و سال خوبی برای تولید داخلی نخواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آغاز جلسات مجلس از هفته آتی، تصریح کرد: کمیسیون های تخصصی همانند کمیسیون اقتصادی و بودجه باید در قالب یک کارگروه ویژه در هفته آینده به این موضوع ورود کرده و راه حلی برای ساماندهی بازار ارز تدبیر کنند.