۰ نفر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین:

نرخ تورم در سال۹۷ دورقمی خواهد بود/ لازمه حمایت از کالای ایرانی خروج از رکود است

۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶
کد خبر: 262127
نرخ تورم در سال۹۷ دورقمی خواهد بود/ لازمه حمایت از کالای ایرانی خروج از رکود است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در سال 97 به احتمال زیاد نرخ تورم دو رقمی خواهد شد، گفت: شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، میزان درآمد مردم و کاهش قدرت خرید مردم، نشان دهنده آن است که نرخ تورم در سال جدید افزایش خواهد یافت.

اقتصاد آنلاین- المیرا اکرمی؛ زهرا سعیدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین اظهار داشت: در سال 96 نرخ تورم تک رقمی بود اما این موضوع برای اغلب مردم ملموس نبود، زیرا قیمت اقلام مورد نیاز مردم به خصوص مواد غذایی افزایش بیشتر از 8 درصد داشت و بنابراین مردم اذعان می کردند که تورم پایین را در زندگی خود احساس نمی کنند و مایحتاج خود را با قیمت های بالایی تهیه می کنند.

سعیدی با تاکید بر ضرورت کنترل تورم از سوی دولت در سال 97 عنوان کرد: البته با توجه به اینکه شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است، اگر بنا باشد که این شعار به معنای واقعی محقق شود و از کالای ایرانی حمایت شود، افزایش نرخ تورم اجتناب ناپذیر است اما انتظار طبیعی این است که دولت برنامه ای اصولی و صحیح برای مهار تورم داشته باشد و اجازه ندهد که نرخ تورم به بیشتر از 15 درصد برسد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس در ادامه افزود: اگر قرار بر این باشد که سیاست حمایت از کالای ایرانی پیگیری شود و به واسطه این حمایت، اقتصاد کشورمان از رکود خارج شود، افزایش میزان تورم در ماه های آینده اجتناب ناپذیر است و چاره ای به جز تحمل مقداری فشار تورمی وجود ندارد.

سعیدی با اشاره به ضرورت عملیاتی شدن شعار حمایت از کالای ایرانی در سال پیش رو گفت: برای عملیاتی شدن و اجرایی شدن این شعار، باید تولید داخلی که سال هاست با مشکل رکود مواجه است، از این رکود خارج شود و چرخ های صنعت و اشتغال به حرکت دربیاید و این موضوعی است که باید از همین ابتدای سال برای آن فکری کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید با اعمال سیاست های ایجاد اشتغال و افزایش سطح درآمد در جامعه حرکت مثبتی را در اقتصاد به وجود بیاورد، اظهار داشت: اگر دولت مانع از واردات بی رویه و قاچاق کالا شود و به این ترتیب از تولید داخلی حمایت کند، زمینه برای رقابت کالای ایرانی با کالای وارداتی فراهم می شود.