۰ نفر

رسانه ها نقش بسزایی در حمایت از کالای ایرانی دارند

۱۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
کد خبر: 260933
رسانه ها نقش بسزایی در حمایت از کالای ایرانی دارند

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: رسانه ها همچون سینما و تلویزیون نقش بسیار مهم و بسزایی در روشنگری افکار عمومی برای حمایت از کالای ایرانی دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن قدیری ابیانه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور نفت خیز شناخته می شود و هر کشوری که این ثروت را داشته باشد در واقع یک اهرم بزرگی را در اختیار دارد.

وی گفت: سیاست کشورهای استعمارگر این بوده که این اهرم را از دست کشورهای نفت خیز بگیرد و به یک ضد اهرم تبدیل کند و بر همین اساس نیز دو راهبرد را دنبال می کنند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: مولفه نخست دشمنان این بود که کشورهای نفت خیز باید نیازمند فروش نفت خام بوده و تولید ثروت نداشته باشند؛ بر همین اساس باید فرهنگ کار در این کشورها از بین برود.

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی نوروزی به‌مناسبت آغاز سال 1397 امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در ادامه اظهار کرد حکومت های دست نشانده همچون رژیم پهلوی را بر سرکار آوردند تا فرهنگ کار را نزد ایرانیان خراب کنند و هنوز هم از این مساله در دچار رنج هستیم؛ کما اینکه خیلی ها هنوز بر این باورند که بهترین کار تفریح است.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه یکی از کارکردهای آمریکایی ها برای تغییر فرهنگ کار در جهان سوم، ترویج اعتقاد شانس به عنوان عامل موفقیت بوده، خاطرنشان کرد: بعد دوم راهبرد استعمارگران این است که از درآمدهای نفت در آبادانی و عمران و تولید ثروت استفاده نکنیم و مصرف گرا باشیم تا این مبالغ را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: برای اینکه پولمان را صرف کالاهای خارجی کنیم، کار فرهنگی و تبلیغاتی کردند تا به نشانه تشخص اجتماعی تبدیل شود؛ متاسفانه هم اکنون بازار 80 میلیونی ایران در حد زیادی در اختیار کالاهای خارجی است.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا اظهار داشت: هر چند که مردم جنس ایرانی مرغوب و با قیمت مناسب را می خرند اما واقعیت این است که هنر این است که جنس نامرغوب ایرانی را هم ترجیح بدهیم تا بین تولیدکنندگان رقابت ایجاد شود و این همان راهی است که کشورهایی همچون ژاپن آن را پیموده اند.

وی گفت: رسانه ها باید تشویق کنند تا مردم با حمایت از کالای ایرانی، بازار اشتغال جوانان کشورشان را رونق بخشند تا بیکاری از بین برود.

قدیری ابیانه افزود: هم اکنون کالای کشورهایی را می خریم که ما را تحریم کرده اند و این بدان معناست که در واقع ما این دشمنان را تشویق و ترغیب می کنیم تا به خباثت هایشان ادامه دهند.

وی ادامه داد: البته حمایت از کالای ایرانی فقط وظیفه مصرف کننده ها نیست بلکه تولیدکنندگان هم وظیفه دارند؛ همچنین دولت و مجلس و سایر مسوولان نظام نیز در این میان نقش دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بازار 80 میلیون نفر در اختیار تولیدکنندگان ایرانی باشد چه تحول بزرگی روی خواهد داد؛ رونق اقتصادی و اشتغال جان خواهد گرفت و سبب بی نیازی به ارز خارجی می شود.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: باید برخلاف سیاست استعمار سعی کنیم تا از وابستگی به نفت خارج شویم و به سمت تولید بیشتر و مصرف کالاهای ایرانی برویم.

وی افزود: همچنین برای رهایی از وابستگی به نفت، باید ذهنیت و تصور مردم از درآمدهای نفتی که گاهی صدها و هزاران برابر واقعیت است را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: باید مردم متوجه باشند که به ازای هر ایرانی درآمد نفتی ماهیانه به چه میزان است و اگر 96 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در بودجه سال 97 را بر 81 میلیون نفر جمعیت ایران در سال 97 تقسیم کنیم آنگاه برای هر شهروند 99 هزار تومان می رسد؛ آیا با این میزان مبلغ می توان مشکلات مردم را برطرف ساخت؟ بایستی این تصورات باطل را تصحیح کنیم.