۰ نفر

۱۵سال حبس برای بقایی قطعی شد

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۷:۲۷
کد خبر: 258212
۱۵سال حبس برای بقایی قطعی شد

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به شایعه بازداشت حمید بقایی گفت: حکم قطعی دیروز صادر و به صورت سیستمی ابلاغ شده است.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به شایعه بازداشت حمید بقایی گفت: حکم قطعی دیروز صادر و به صورت سیستمی ابلاغ شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان ، وی ادامه داد: امروز حکم برای ابلاغ و اجرا به دادسرا ارسال شد.

اسماعیلی گفت: اینکه دادسرا در مقام اجرا تاکنون چه اقداماتی انجام داده است اطلاع ندارم، ولی پرونده جهت اجرای حکم از ناحیه ما به دادسرا ارجاع شده و این بخش قطعی است.

این مقام قضایی اضافه کرد: دادگاه تجدید نظر رای قطعی را صادر کرده است و با توجه به تعدد اتهامات مجازات اشد که عبارت است از ۱۵ سال حبس، رد مال و جزای نقدی و شلاق در مورد ایشان قابلیت اجرا دارد.

رئیس کل دادگستری تهران در پایان خاطرنشان کرد: پرونده جهت اجرا از ناحیه دادگاه تجدید نظر به دادسرا ارسال شده است.

گفتنی است؛ جلسه رسیدگی به پرونده معاون اجرایی دولت دهم در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه ویژه کارکنان دولت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‎اژه‌ا‌ی، سخنگوی قوه قضائیه پیش از این در نشست خبری خود در ۲۵ تیرماه امسال، اتهامات حمید بقایی را تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی اعلام کرده و گفته بود، حتی در بازجویی اولیه اتهام دیگری مطرح شد که دو میلیون یورو وجه نقد بدون ثبت و ضبط رسمی در اختیار این متهم قرار گرفته و قرار بوده به فرد دیگری بدهد.

حمید بقایی ۱۸ تیر به دستور بازپرس بازداشت شده بود و دادستانی تهران اطلاعیه‌ای درباره بازداشت حمید بقایی منتشر کرد، در چهارم مرداد بود که معاون اجرایی دولت دهم با تأمین وثیقه از زندان آزاد شد و پس از تعیین وقت برای پرونده اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در ۲۵ مهرماه برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ۳۰ آبان ماه نیز از ختم رسیدگی به پرونده بقایی خبر داده بود و در ۱۴ اسفند ماه آخرین دفاع صورت گرفت و لایحه دفاعیه اخذ شد.