۰ نفر

معاون وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد:

۲۰میلیون ایرانی درگیر دریافت مجوزهای صنفی/ رفع مشکلات کسب و کار اولویت مدیران میانی نیست

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۵۷
کد خبر: 257459
۲۰میلیون ایرانی درگیر دریافت مجوزهای صنفی/ رفع مشکلات کسب و کار اولویت مدیران میانی نیست

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ۲۰ میلیون نفر در کشور درگیر دریافت مجوزهای صنفی هستند.

اقتصاد آنلاین_سپیده قاسمی؛ حسین میرشجاعیان در مراسم معرفی و استقرار سامانه دادور (دریافت٬ انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار) که در سالن همایش استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به کاهش صادرات نفتی به زیر یک میلیون بشکه در روز، افزود: در حوزه سیاست‌های پولی دولت سیاست‌هایی اتخاذ کرده است که هزینه‌های تولید را برای تولیدکنندگان کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از قانون بهبود فضای کسب و کار اجرایی نشده است، ادامه داد: در همین راستا در قالب تبصره ماده ۴ قانون بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصاد و دارایی‌ مکلف شد تا رتبه ایران را در زمینه کسب و کار افزایش دهد.

میرشجاعیان اظهار کرد: عزم کافی برای بهبود کسب و کار در  مدیران بالایی وجود دارد اما این مهم در لایه‌های میانی اولویت اول دستگاه‌ها نیست.

به گفته معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی در راستای بهبود وضعیت کسب و کار ۱۵۷۰ عنوان؛ مجوز، استعلام، گواهینامه و مصوبه برای ایجاد ارزش افزوده تجمیع شده است.

میر شجاعیان با بیان اینکه ۲۰ میلیون از جمعیت کشور درگیر دریافت مجوزهای صنفی هستند، اضافه کرد: این امر نشان دهنده لزوم همکاری بیشتر مدیران میانی در زمینه تبادل اطلاعات و ارائه الکترونیکی پرونده‌ها است.

وی تاکید کرد: نظام بروکراسی نیازمند تحول جدی به سمت الکترونیکی شدن است چرا که  تجربه دنیا نشان می‌دهد توسعه دولت الکترونیک به شکل قابل رویت و شفاف زمینه بهبود شرایط را فراهم می‌کند.

میرشجاعیان با یادآوری اینکه مرکز ملی پایش از اجزای چهارگانه تشکیل شده است، این اجزا را سامانه اطلاع‌رسانی مجوزهای کشور(سام)، سامانه الکترونیکی دریافت شکایات، انعکاس و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوز کسب و کار (دادور)، مرکز تماس فوریت‌های محیط کسب و کار (یاور) و پایگاه اطلاعات مجوزها و استعلامات کشور (نما) عنوان کرد.

وی ادامه داد: هر ایرانی در این سامانه ها یک کارتابل دارد که سوابق آن اعم از سوالات، درخواست مجوز و غیره در کارپوشه ملی ایرانیان قرار می‌گیرد، تا پنجره واحد صدور مجوزهای کشور شکل بگیرد.

معاون امور اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه این کار بسیار دشوار خواهد بود٬ افزود: ۳۰ درصد کار مربوط به ما است و ۷۰ درصد فعالیت‌ها مربوط به  فرمانداران و مسئولین شهرستانی می شود.

میرشجاعیان در پایان گفت: نوع مشکلات تهران با سایر استان ها فرق می‌کند به همین دلیل برای شناسایی و رفع آن ها سایر مسئولین استانی باید با استانداری به عنوان بالاترین مقام دستگاه استانی که نقش محوری دارد همراهی لازم را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، مراسم معرفی و استقرار سامانه دادور با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، قاسمی فرزاد مدیرکل امور اقتصادی استانداری تهران، فرمانداران و سایر مسئولان در سالن همایش استانداری تهران برگزار شد.