۰ نفر

تمام مزایای متعلق به شهید به والدین شهدا تعلق می‌گیرد

۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۳۱
کد خبر: 253891
تمام مزایای متعلق به شهید به والدین شهدا تعلق می‌گیرد

نمایندگان مجلس با اختصاص کلیه اعتبارات قانونی همسر شهید به والدین شاغل شهدا در دستگاه‌های اجرایی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97 نمایندگان مجلس الحاق یک بند به تبصره 17 ماده واحده این لایحه را با 117 رأی موافق، 46 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر به تصویب رساندند.

به موجب این مصوبه، والدین شهدا، شاغل در دستگاه های اجرایی مندرج در ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری از کلیه اعتبارات قانونی همسر شهید برخوردار می شوند.

تمام مزایای متعلق به شهید به والدین شهدا تعلق می‌گیرد

همچنین نمایندگان مجلس در مصوبه دیگری بنیاد شهید را موظف به پرداخت تمام مزایای متعلق به شهید به همه والدین شهدا اعم از آنها که تحت تکفل فرزند شهید خود نبودند، کردند.

 در جریان بررسی جزئیات بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 97، نمایندگان مجلس با الحاق یک بند به تبصره 17 ماده واحده این لایحه با 123 رأی موافق، 51 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر  موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، احمد بیگدلی به عنوان پیشنهاد دهنده این بند گفت: در حال حاضر برخی از والدین شهدا که تحت تکفل فرزند شهید خود نبودند، جدای از حقوق و مستمری از مزایای متعلق به شهید بهره مند نیستند؛ بنابراین بنیاد شهید باید از محل خروج والدین و همسران شهدا از حمایت های این نهاد به این دست از والدین شهدا، مزایایی را پرداخت کنند.