۰ نفر

توضیحات آخوندی درباره سقوط هواپیما در جلسه کمیسیون عمران

۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶
کد خبر: 253645
توضیحات آخوندی درباره سقوط هواپیما در جلسه کمیسیون عمران

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد که در جلسه صبح امروز این کمیسیون با وزیر راه و شهرسازی، علل و عوامل سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج بررسی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، شهرام کوسه غراوی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه صبح امروز کمیسیون عمران با عباس آخوندی در مورد سانحه هوایی تهران – یاسوج گفت: در این جلسه درباره مسائل مختلفی از جمله حادثه کشتی سانچی و سقوط هواپیمای آسمان به طور مفصل صحبت شد و وزیر راه و شهرسازی در مورد دلایل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج سخنانی ایراد کرد.

وی در ادامه افزود: البته عباس آخوندی هرگونه اظهارنظر قطعی درباره دلایل سقوط این هواپیما را به پیدا شدن جعبه سیاه آن موکول کرد.

کوسه غراوی اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه درباره علل و عوامل سقوط هواپیما و حضور میدانی در منطقه که با مشارکت عوامل وزارت راه و شهرسازی، ارتش و سازمان‌های امدادی انجام گرفت، توضیحاتی ارائه کرد.

وی در ادامه افزود: وزیر راه و شهرسازی همچنین از یافتن پیکر بیش از ۳۰ نفر از جان باختگان سقوط هواپیما خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بقیه پیکرها به زودی پیدا شده و انتقال یابد.

نماینده مردم مینودشت با رد شایعات مطرح شده درباره تماس تلفنی یا زنده ماندن زخمیان سقوط هواپیما، گفت: اینکه عده‌ای شایعه کردند بعد از سقوط هواپیما تماس‌هایی از سوی مسافران با خانواده‌هایشان گرفته شده و یا مسافران زخمی، زنده مانده و به دلیل سرمای کوهستان جان باخته‌اند اصلا با عقل جور در نمی‌آید چرا که هواپیما با سرعت ۴۰۰، ۵۰۰ کیلومتر در ساعت به دیواره کوه دنا برخورد کرده و علاوه بر تکه تکه شدن هواپیما، پیکر بسیاری از مسافران نیز چند تکه شده و از روی ظاهر اجساد شناسایی آنان ممکن نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه باید فرهنگ عذرخواهی در میان مسئولان نهادینه شود، اظهار داشت: سقوط پرواز تهران ـ یاسوج به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد باید هر چه سریعتر توسط مسئولان توضیحاتی در خصوص جزئیات آن داده شود و از جامعه به خاطر این حادثه عذرخواهی به عمل آید.

کوسه غراوی در عین حال تاکید کرد که در این جلسه، هیچ صحبتی و نکته ای درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی مطرح نشد.