۰ نفر

با تصویب مجلس

منابع مالی صندوق‌های رفاه دانشجویی افزایش می‌یابد

۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳
کد خبر: 253238
منابع مالی صندوق‌های رفاه دانشجویی افزایش می‌یابد

نمایندگان مجلس منابع مالی سال‌های ۸۵ تا ۹۶ صندوق‌های رفاه دانشجویی را به عنوان افزایش سرمایه آنها مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۷، نمایندگان مجلس با تصویب بند ج تبصره ۹ این لایحه با ۱۴۴ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از ۲۱۷ نماینده حاضر موافقت کردند.

به موجب این مصوبه صددرصد وجوه اداره‌ شده پرداختی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۶ به صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق‌های رفاه دانشجویی تلقی می‌شود. وجوه حاصل از بازپرداخت وام‌های مذکور و سایر منابع ناشی از فعالیت‌های این صندوق‌ها در قالب درآمد اختصاصی برای پرداخت وام به دانشجویان به مصرف می‌رسد.

نهادهای حمایتی مازاد هزینه‌های تحصیل دانشجویان تحت پوشش ر ا متقبل می شوند

همچنین در مصوبه دیگری، مجلس به کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجازه داد تا مازاد هزینه‌های تحصیل دانشجویان تحت پوشش خود را پرداخت کنند.

به موجب این مصوبه، مازاد هزینه تحصیلی دانشجویان تحت‌پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور نسبت به اعتبارات مندرج در این قانون در قالب وام از طریق صندوق رفاه دانشجویان در اختیار این افراد قرار می‌گیرد. اقساط وام‌های مذکور پس از فراغت از تحصیل و اشتغال به کار افراد، پرداخت می‌شود. دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مزبور در اولویت دریافت وام می‌باشند.