۰ نفر

مراسم استقبال رسمی رییس جمهور هند از روحانی

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۱۴
کد خبر: 252624
مراسم استقبال رسمی رییس جمهور هند از روحانی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و در آغاز مرحله دوم سفر خود به هندوستان از سوی رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین ، دکتر حسن روحانی جمعه شب پس از یک اقامت دو روزه در شهر حیدرآباد ، وارد دهلی نو شد.

در مراسم استقبال رسمی از حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و هندوستان، رؤسای جمهوری دو کشور از یگان تشریفات سان دیدند.

در جریان این مراسم به افتخار حضور رییس‌ جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه ۲۱ گلوله توپ شلیک شد و رؤسای جمهوری ایران و هندوستان، هیأت‌های عالی‌رتبه مقامات همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

رییس جمهوری کشورمان همچنین با اهدای گل بر مزار گاندی ، یاد و خاطره مبارزات مردم هند به رهبری وی برای رهایی از استعمار و کسب استقلال را گرامی داشت و دفتر یادبود را امضا کرد.

روحانی در راس هیاتی که تعدادی از اعضای دولت از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه او را همراهی می کنند، عصر پنجشنبه برای دیداری سه روزه به دعوت نارندرا مودی نخست وزیر هند وارد این کشور شد.

وی سفر خود به هند را از حیدرآباد آغاز کرد.

گروهی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

روحانی روز شنبه با مودی و نیز رئیس جمهوری هند و همچنین وزیر امور خارجه دیدار و در نشست اقتصادی دوجانبه شرکت خواهد کرد.

مذاکرات رسمی و ملاقات رئیس جمهوری و نخست وزیر هند و هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور قرار است در کاخ حیدرآباد نخست وزیر این کشور برگزار شود.