۰ نفر

در شورای اداری استان کرمان؛

پورابراهیمی: نمی‌توان با قوانین شرایط صلح، جنگ اقتصادی را مدیریت کرد/ دیوان محاسبات اصلی‌ترین بازوی رصد قوانین است

۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۸
کد خبر: 252403
پورابراهیمی: نمی‌توان با قوانین شرایط صلح، جنگ اقتصادی را مدیریت کرد/ دیوان محاسبات اصلی‌ترین بازوی رصد قوانین است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم متناسب با شرایط امروز کشور در جنگ اقتصادی، امور را مدیریت کنیم با قوانین زمان صلح اقتصادی نمی توان این کار را کرد.

محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در شورای اداری استان کرمان با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور افزود: دولت باید پیشنهادات، قوانین و مقرراتی که در جنگ اقتصادی کارآمد نیاز دارد ارائه کند و در مجلس برای این کار آمادگی داریم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما این است که با قوانین صلح اقتصادی می خواهیم عرصه جنگ اقتصادی را اداره کنیم.

پور ابراهیمی از دیوان محاسبات به عنوان اصلی ترین بازوی رصد قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و نیز بازوی نظارتی قوه مقننه یاد کرد و افزود: مدیران، فرمانداران و مدیران ارشد استان باید با قوانین و مقررات به خوبی آشنا باشند زیرا در بسیاری موارد مشکلاتی را در مسیر اجرا می بینیم که ناشی از اشراف نداشتن به قوانین است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از مشاوران برای اجرای صحیح و دقیق قوانین در ادارات تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر پیشگیری و نظارت جدی و دقیق در دیوان محاسبات کشور مورد توجه قرار گرفته و بسیار موثر است.

پورابراهیمی افزود: در برخی موارد به مشکلاتی در حوزه اجرا می رسیم که با استفاده از قانون قابل حل نیست و از طریق روش های استنباطی به دنبال حل آن می رویم.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور یکی از اهداف دشمنان در مواجهه با انقلاب، برپا کردن عرصه جنگ اقتصادی است و امروز آمریکایی ها علاوه بر اقداماتی که در حوزه ارز می بینیم، اتاق جنگ را در حوزه اقتصادی ایجاد کرده اند و به صورت جدی در این حوزه اقدام می کنند.

وی درباره موضوع ارز در کشورگفت: دشمن از هیچ تلاشی برای اخلال در نظام اقتصادی کشور فروگذار نمی کند.

وی گفت: کرمان به عنوان استان پایه گذار و پیشگام در تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت بسیار خوبی در این زمینه دارد و به عنوان یکی از استان های پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور، با فاصله بسیار زیاد از سایر استان ها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت می کند.

وی تصریح کرد: با این وضعیت و با وجود قوانین و اختیارات موجود نمی توانیم این کارها را دنبال کنیم لذا باید دستور رئیس جمهوری مبنی بر قرار گرفتن استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصادی باید سریع تر جامه عمل بپوشاند.

پورابراهیمی گفت: با شرایط کنونی و به دلیل تمرکز تصمیم گیری به صورت مرکزی در کشور، لازم است که دیوان محاسبات در حوزه واگذاری اختیارات به استان ها توجه ویژه ای داشته باشد زیرا نتیجه تمرکز در مرکز، توسعه نامتوازن است.

وی خاطرنشان کرد: در جای جای استان کرمان با حضور معین های اقتصادی حرکت های جدیدی آغاز شده که حرکت بسیار خوبی است و در مجلس شورای اسلامی نیز از آن حمایت می کنیم.

وی گفت: امروز هر کاری که بتوانیم انجام دهیم تا خروجی خدمات در کشور بیشتر باشد ثواب است و کوچکترین کم کاری و ایجاد خلل در این مسیر خیانت به کشور است زیرا خروجی عملکرد دولت، خروجی نظام جمهوری اسلامی است و همه باید تلاش کنیم که در مقابل این هجمه دشمنان در حوزه اقتصادی با سرافرازی بیرون بیائیم .

شورای اداری استان کرمان با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور در سالن شهید مرتضوی برگزار شد.