۰ نفر

رشدی ۰.۶درصدی منطقه یورو و اتحادیه اروپا

۲۶ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۸
کد خبر: 252397
رشدی ۰.۶درصدی منطقه یورو و اتحادیه اروپا

دفتر آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی کشورهای عضو منطقه یورو و اتحادیه اروپا در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷، رشدی ۰.۶ درصدی داشته است.

به گزارش  یورواستات، رشد اقتصادی سال گذشته منطقه یورو به ۲.۷ درصد و اتحادیه اروپا به ۲.۶ درصد رسید. این دفتر همچنین رشد اقتصادی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ آمریکا را ۰.۶ درصد و رشد اقتصادی مجموع این کشور را در سال ۲۰۱۷ معادل ۲.۵ درصد اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بیشترین رشد سه ماهه چهارم سال متعلق به مجارستان با ۱.۳ درصد بوده است و پس از این کشور، قبرس و فنلاند با رشد ۱.۱ درصدی و لهستان با رشد یک درصدی قرار دارند.

همچنین کمترین نرخ رشد متعلق به کشورهای ایتالیا و لتونی بوده است که تولید ناخالص داخلی آن ها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ تنها ۰.۳ درصد رشد داشته است و پس از این دو کشور، انگلیس و بلژیک با رشد ۰.۵ درصدی قرار دارند.

در بین کشورهای اروپایی غیرعضو اتحادیه، نروژ شاهد بیشترین رشد منفی بوده است و تولید ناخالص داخلی این کشور رشد منفی ۰.۳ درصد داشته است.

بالاترین رشد فصلی کشورهای اروپایی در سال ۲۰۱۷، متعلق به ایرلند است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ رشدی ۴.۲ درصدی را تجربه کرد. جالب است بدانید پایین‌ترین نرخ رشد فصلی هم مجددا متعلق به ایرلند است و این کشور با رشد منفی ۳.۴ درصدی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، در این زمینه رکورددار است.