۰ نفر

با موافقت نمایندگان مجلس صورت می‌گیرد؛

واریز سود سپرده‌های مجوزدار دستگاه‌های ۳ قوه به خزانه

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۴
کد خبر: 252209
واریز سود سپرده‌های مجوزدار دستگاه‌های ۳ قوه به خزانه

با موافقت نمایندگان مجلس مقرر شد که سود سپرده‌های مجوزدار دستگاه‌های مرتبط با قوای سه‌گانه به خزانه واریز شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی، نمایندگان مجلس جزء ۲ تبصره ۱۲ این لایحه را با ۱۱۵ رای موافق، ۴۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر به تصویب رساندند.

در جزء ۲ تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۹۷ آمده است: از ابتدای سال ۹۷، سود دریافتی ناشی از سپرده‌های دارای مجوز دستگاه‌های مشمول (سه قوه) به استثنای بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌ها به عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه، وجوه درآمد اختصاصی واریز می‌شود.

گفتنی است در جریان بررسی این جزء، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس، این بند را مغایر اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانست و نمایندگان هم با ۱۰۶ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر این اخطار را وارد دانستند. هر چند که در ادامه علی لاریجانی، تاکید کرد که این اخطار به بخش هزینه‌ای این تبصره مربوط است.

رییس مجلس اظهار داشت: این دستگاه‌ها نمی‌توانند از حساب‌های جاری و عمرانی خود سود بگیرند. این دستگاه ها ممکن است یک درآمد اختصاصی داشته باشند که آن هم باید مجوز داشته باشد و باید سودش را به خزانه واریز کنند که البته صددرصد آن به خود آنها تخصیص می‌یابد و این کار برای شفاف شدن درآمد آنها انجام می‌شود.