۰ نفر

علی مطهری در پاسخ به تذکر یک نماینده:

بهتر بود ارجاع تبصره هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق به رای گذاشته می‌شد

۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۳
کد خبر: 251852
بهتر بود ارجاع تبصره هدفمندی یارانه‌ها به کمیسیون تلفیق به رای گذاشته می‌شد

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده تاکید کرد که اگر برای ارجاع تبصره هدفمندی یارانه ها به کمیسیون تلفیق رای گیری میشد، بهتر بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 ، محمد دهقانی نماینده مردم چناران با استناد به ماده 156 آئین نامه داخلی مجلس در تذکری گفت: طبق قانون، اگر قرار باشد بند یا تبصره ای از صحن علنی به کمیسیون تلفیق برگشت داده شود، باید در مورد آن رأی گیری شود.

دهقانی با بیان اینکه در روز سه شنبه هفته گذشته تبصره ای بدون رأی گیری به کمیسیون تلفیق فرستاده شد، گفت: همچنین روز گذشته تبصره 14 در خصوص «قانون هدفمندی یارانه ها» بدون رأی گیری به کمیسیون ارجاع داده شد و بنابراین تقاضایم از هیات رئیسه این است که دقت بیشتری به خرج داده و به رئیس مشورت دهند تا کار غیرقانونی انجام نشود.

در ادامه علی مطهری که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: با نظر شما در خصوص ارجاع هفته گذشته موافق هستم، زیرا بهتر بود در این رابطه رأی گیری می شد اما در مورد تبصره 14 نیز ظاهرا رئیس کمیسیون تلفیق گفته اند به دنبال ارائه متن جدید هستیم و از همین رو بدون رأی گیری به این کمیسیون ارجاع شد.

در ادامه دهقانی در پاسخ به سخنان علی مطهری اظهار داشت: طبق آئین نامه داخلی مجلس اگر گزارشی به صحن بیاید کمیسیون تلفیق به هیچ وجه دیگر نمی تواند نسبت به آن ذی مدخل باشد و بنابراین برای بازگشت باید حتما رأی گیری شود و به همین دلیل تقاضا دارم از عبارت «بهتر بود رأی گیری شود» استفاده نکنید.

علی مطهری هم در پاسخ به این سخنان دهقانی گفت: گاهی برخلاف آئین نامه عمل می شود و به هر حال فرمایش شما را تائید  می کنم.