۰ نفر

۲۳ هزار شاگرد اول کنکور چگونه شاغل شدند؟

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱:۴۲
کد خبر: 248061
 ۲۳ هزار شاگرد اول کنکور چگونه شاغل شدند؟

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:با استفاده از سامانه « ایجاد پنجره واحد حمایت های اجتماعی» توانستیم چگونگی اشتغال ۲۳ هزار شاگرد اول کنکور را طی سنوات مختلف ردیابی نماییم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مقام معظم رهبری سال 92 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ و سال گذشته در پیام نوروزی تاکید کردند: «در مسئله‌ی اقتصاد، آن چیزی که مهم است و اصل است، مسئله‌ی تولید داخلی است؛ مسئله‌ی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است؛ مسئله‌ی تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‌ی با رکود است؛ اینها مسائل مبتلابه مردم است؛ اینها چیزهائی است که مردم آنها را حس میکنند و مطالبه میکنند؛ و آمارها و اظهارات خود مسئولین هم نشان میدهد که این مطالبات مردم و این خواسته‌های مردم بجا و به‌مورد است.

اگر ما بخواهیم مشکل رکود را حل کنیم، مشکل تولید داخلی را حل کنیم، بخواهیم مسئله‌ی بیکاری را حل کنیم، بخواهیم گرانی را مهار کنیم، علاج همه‌ی اینها در مجموعه‌ی مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است. اقتصاد مقاومتی شامل همه‌ی اینها است. میشود با اقتصاد مقاومتی به جنگ بیکاری رفت؛ میشود به جنگ رکود رفت؛ میشود گرانی را مهار کرد؛ میشود در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد؛ میشود فرصت های بسیاری را برای کشور ایجاد کرد و از فرصتها استفاده کرد؛ شرطش این است که برای اقتصاد مقاومتی کار و تلاش انجام بگیرد.»

« ایجاد پنجره واحد حمایت های اجتماعی» یکی از پروژه های اولویت دار وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی در بسته اقتصاد مقاومتی است که می توان گفت که ایجاد پنجره واحد حمایت های اجتماعی شاید بیشتر از موارد دیگر مورد توجه این وزارتخانه قرار گرفته است. یکی از اقدامات در این راستا توزیع بسته حمایت غذایی برای نیازمندان است که کاهش فقر را به دنبال دارد.

*دولت گام بلندی برای مبارزه با فقر برداشته است

 میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهمین نشست بررسی عملکرد طرح های اقتصادی مقاومتی با عنوان پنجره واحد خدمات حمایت های اجتماعی گفت: برنامه ملی عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی در راستای سیاستها و ارکان اقتصاد مقاومتی و با هدف کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است.

 وی گفت: دولت با ایجاد پنجره واحد حمایت های اجتماعی گام بلندی برای مبارزه با فقر برداشته و تا کنون اقشار مختلفی از جمله کارگران ساختمانی، بیماران خاص، زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی، قالیبافان و صنعتگران صنایع دستی را شناسایی کرده است.

 میدری افزود:با استفاده از سامانه « ایجاد پنجره واحد حمایت های اجتماعی» توانستیم چگونگی اشتغال 23 هزار شاگرد اول کنکور را طی سنوات مختلف ردیابی نماییم. مثل بسیاری از کشورهای جهان باید سیستم به گونه ای طراحی شود که کد ملی هر فرد با کدپستی او منطبق باشد.

21