۰ نفر

افزایش وام ضروری فرهنگیان به ۴۵میلیون تومان

۴ بهمن ۱۳۹۶، ۲:۰۸
کد خبر: 247156
افزایش وام ضروری فرهنگیان به ۴۵میلیون تومان

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر میانگین تسهیلات فرهنگیان 30 میلیون تومان است که آن را به 40 و 45 میلیون تومان می‌رسانیم گفت: یکی دیگر از طرح‌های رفاهی که اخیرا اجرا شد «بیمه منازل مسکونی فرهنگیان» بود. بر اساس این طرح چهار نوع بیمه برای 50 میلیون سرمایه و اثاثیه منزل، 92 میلیون سرمایه و اثاثیه منزل، 135 میلیون سرمایه و اثاثیه منزل و 179 میلیون تومان سرمایه و اثاثیه منزل وجود دارد که هر کدام نرخ حق بیمه متفاوت ماهانه از 3000 تا 12000 تومان دارند.

گودرز کریمی‌فر با اشاره به برنامه‌های رفاهی این وزارتخانه برای فرهنگیان اظهار کرد: ساماندهی نظام‌نامه رفاهی، تقویت و توسعه مراکز رفاهی و درمانی، بازنگری در ساختار بیمه تکمیلی، همکاری با تعاونی‌های مصرف و مسکن با رویکرد حمایت، هدایت و نظارت، راه‌اندازی کارگروه رفاهی جهت اخذ تصمیمات عملگرا و تقویت وام‌های صندوق ضروری در دستور کار این معاونت قرار دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: در حال حاضر میانگین تسهیلات فرهنگیان 30 میلیون تومان است که آن را به 40 و 45 میلیون تومان می‌رسانیم. یکی دیگر از مزیت‌های رفاهی که اخیرا اجرا شد بیمه منازل مسکونی فرهنگیان بود. بر اساس این طرح چهار نوع بیمه برای 50 میلیون سرمایه و اثاثیه منزل، 92 میلیون سرمایه و اثاثیه منزل، 135 میلیون سرمایه و اثاثیه منزل و 179 میلیون تومان سرمایه و اثاثیه منزل وجود دارد که هر کدام نرخ حق بیمه متفاوت از 3000 تا 12000 تومان در ماه دارند و نیازی نیست حتما سند منزل به نام فرد باشد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه منازل مسکونی فرهنگیان اجباری نبوده و اختیاری است گفت: طبق فراخوانی که اعلام شد نرخ حق بیمه سه ماه اول از افراد اخذ نمی‌شود و رایگان است.

کریمی فر همچنین به راه‌اندازی سامانه رفاهی اسکان به نشانی Eskan.medu.ir اشاره کرد و گفت: فضا و امکانات لازم برای اسکان فرهنگیان در سایت مذکور جانمایی شده و در حال حاضر 695 پایگاه پذیرش اسکان در قالب 12 هزار مدرسه "الف" و "ب" ،‌345 مرکز رفاهی و خانه معلم، 105 هزار کلاس درس با 27 هزار عوامل اجرایی تدارک دیده شده است و دست کم در ردیف هتل‌های سه ستاره قرار دارد.

وی افزود: توسعه مراکز اسکان بیماران صعب العلاج نیز در حال انجام است، در حال حاضر در حدود 10 استان مراکز اسکان داریم که طی چندماه آینده در حدود 7 تا 8 استان دیگر عملیاتی خواهد شد.